• ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
  • کد خبر: 51517
طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و قویتر شدن دلار، کاهش یافت. به عقیده کارشناسان با توجه به آمار اقتصادی مطلوب آمریکا که نشان دهنده اوج گیری تورم سریعتر از حد انتظار در ماه های آتی است شاهد رشد بازده واقعی هستیم که قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۳۸ دلار و ۱۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۴ درصد کاهش داشت و به ۱۷۳۷ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب آمریکا نشان می دهند که تورم سریعتر از حد انتظار در ماه های آتی اوج خواهد گرفت و این امر باعث رشد بازده واقعی شده و قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبرو کرده است.

قیمت های تولیدکننده در آمریکا بیش از حد انتظار در مارس رشد کرد و بالاترین رشد سالانه در ۹ سال و نیم گذشته را به ثبت رساند و آغاز تورم بالاتر همزمان با بازگشایی اقتصاد، تقویت سلامت عمومی و کمک اقتصادی قابل توجه دولت را نشان داد. برخی از سرمایه گذاران طلا را پناه امنی در برابر تورم بالاتر می بینند اما بازده بالاتر اوراق خزانه به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند لطمه زد.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: اقتصاد آمریکا در نقطه ای قرار گرفته که امید می رود تورم و استخدام در ماه های آینده شتاب بگیرد اما این خطر وجود دارد که بازگشایی شتاب زده به تداوم اوج گیری موارد ابتلا به ویروس کرونا منجر شود.

بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز جاری منفی شدند.

به گفته یانگ، انتظار می رفت بازارهای آسیا-اقیانوسیه روز دوشنبه در سطح بالاتری گشوده شوند اما امروز صبح منفی بودند و تقاضا برای دارایی های امن را تقویت کردند و در این رقابت، دلار برنده شد و قیمت طلا را با کاهش روبرو کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ۰.۱ درصد در برابر سبدی از ارزهای رقیب رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، ۲۶۳۰ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، در ۱۱۹۱ دلار و ۸۷ سنت ایستاد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها