مس

تولید جهانی مس تصفیه شده در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۵ میلیون تن رسید و این در حالی است که تولید معادن مس جهان ۲۰ میلیون تن ثبت شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، بنا بر اعلام وب سایت سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا (USGS) میزان تولید جهانی مس تصفیه شده به ۲۵ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ میلادی رسید.

طی مدت یاد شده، چین با تولید ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن مس تصفیه شده در صدر تولیدکنندگان جهانی فلز سرخ قرار گرفت. همچنین شیلی با تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن و ژاپن با تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از این فلز در رتیه های دوم و سوم جهان ایستادند.

این گزارش می افزاید، تولید معادن مس جهان در حالی از ۲۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ میلادی به ۲۰ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش یافت که میزان تولید معادن مس شیلی (دارای بیشترین تولید معادن مس) نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید که نسبت به سال پیش از آن (تولید ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار تن) کاهش نشان می دهد.

معادن مکزیک و چین نیز به ترتیب با تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن مس در جایگاه دوم و سوم جهان در تولید فلز سرخ ایستادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها