سیمان

صنعت سیمان ایران برای افزایش حجم فروش صادراتی و تبدیل شدن به مرجعیت قیمتی به یکپارچگی فروش و قیمت نیاز دارد، در این بین بورس کالا با بهره‌گیری از ظرفیت داخلی سیستم بانکی و همکاری با بانک‌های بین‌المللی، تسویه معاملات با ارزهایی همچون دلار و یورو را در تالار صادراتی در دستور کار قرار داده است که با تحقق این امر، حجم کالاهای صادراتی و نفوذ قیمت های ایران در منطقه بیشتر می‌شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، مدیرعامل بورس کالای ایران در مورد عرضه مجدد سیمان در بورس کالا اظهار داشت: پس از ۴سال غیبت، خرداد ماه امسال دو هزار تن سیمان تیپ ۲ شرکت سیمان اصفهان با قیمت ۱۰۵۵ ریال بر روی تابلوی معاملات بورس کالای ایران قرار گرفت اما متاسفانه عرضه سیمانی‌ها ادامه پیدا نکرد.

حامد سلطانی‌نژاد با بیان این که تنها دو شرکت سیمانی در بورس کالا در این مدت عرضه‌ها را انجام دادند، گفت: هر چند بورس کالا همواره شرکت‌های سیمانی را به عرضه در بورس تشویق می‌کند اما شرکت‌های سیمانی حضور پررنگی نداشتند.

سلطانی نژاد خاطر نشان کرد: با وجود اینکه انجمن تولیدکنندگان سیمان با عرضه این محصول در بورس کالا موافق است اما به نظر می‌رسد سایر شرکت‌ها در انتظار اعلام نظر مثبت مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت باشند.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: شرکت‌های سیمانی باید به اجماعی کلی برسند تا در یک بازار متمرکز، محصولات خود را عرضه کنند، ضمن این که در بحث صادرات نیز از مزایای بورس کالا استفاده خواهند کرد.

وی  با تاکید بر این که صنعت سیمان ایران برای افزایش حجم فروش صادراتی و تبدیل شدن به مرجعیت قیمتی، به یکپارچگی فروش و قیمت نیاز دارد، گفت: بورس کالا با بهره‌گیری از ظرفیت داخلی سیستم بانکی و همکاری با بانک‌های بین‌المللی، تسویه معاملات با ارزهایی همچون دلار و یورو را در تالار صادراتی در دستور کار قرار داده است که با تحقق این امر، حجم کالاهای صادراتی و نفوذ قیمت های ایران در منطقه بیشتر می‌شود.

سیمان کالایی است که در تیرماه سال ۱۳۸۹ در بورس کالا پذیرش شد و تا اوایل سال ۱۳۹۱ در آماری قابل قبول حدود یک میلیون تن سیمان در بورس مورد معامله قرار گرفت و ۳۶ شرکت سیمانی در بورس کالا پذیرش شدند، اما رفته رفته ادامه تعیین قیمت‌های دستوری برای سیمان و نبود امکان رقابت برای خرید این محصول، به کاهش انگیزه تولیدکنندگان سیمان و توقف عرضه های این محصول در بورس کالا منجر شد. 

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها