photo_2016-08-10_11-21-42.jpg

معاون توسعه بازار بورس کالای ایران گفت: راه اندازی تالار بورس در سراسر کشور سبب آشنایی افراد با فضا و معاملات بورس و همچنین افزایش فضای رقابتی می شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، محمد اسکندری عصر سه شنبه در حاشیه نشست امکان سنجی ورود خرما به بازار بورس کالا که در محل فرمانداری آبادان برگزار شد افزود: با توجه به وجود امکان راه اندازی تالارهای بورس در مناطق مختلف کشور و انجام معاملات برخی کارگزاران بورس در این تالارها، فرد معامله گر می تواند از طریق ارتباط آنلاین یا با درخواست خرید و فروش با کارگزار این معامله را به انجام برساند.

وی در ادامه اظهار کرد: در تالارهای بورس منطقه ای افراد می توانند با مراجعه به تالار درخواست های خرید و فروش خود را مطرح کنند ضمن اینکه تولید کنندگان آبادانی، خرمشهری و ماهشهری می توانند کالاهای تولیدی خود را در این تالار عرضه کنند.

معاون توسعه بازار بورس کالای ایران همچنین از راه اندازی تالار بورس کالا در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: راه اندازی این تالار سبب آشنایی افراد با فضا و معاملات بورس می شود.

اسکندری تصریح کرد: خرمای خوزستان به عنوان یکی از محصولات دارای کشت گسترده، سابقه خوب و مناسب از لحاظ بازرگانی و داشتن قابلیت استاندارد پذیری و ورود به بورس کالا را دارد.

وی افزود: با ورود خرمای خوزستان به بورس کالا، کشاورزان و تجار منطقه می توانند در یک بازار شفاف به صورت رقابتی به کشف قیمت و معامله آن به ویژه در قالب جدیدی به نام گواهی سپرده کالا بپردازند.

اسکندری تصریح کرد: به نظر می رسد که در صورت وجود انبارهای استاندارد می توانیم کشف قیمت مناسبی را داشته باشیم که این مساله در مجموع به نفع کشاورزان، تجار و اقتصاد منطقه خواهد بود.

در استان خوزستان سالانه حدود ۱۶۰هزار تن انواع خرما ، رطب و خارک تولید می شود که حدود ۲۵ درصد از آن مربوط به آبادان است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها