• ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
  • کد خبر: 51111
طلا

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر رشد بازده اوراق خزانه و صعود بازارهای سهام جهانی کاهش پیدا کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۷۲۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۷۶۲ دلار ایستاد.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس اظهار کرد: آمار شاغلان آمریکایی، ارزش دلار و بازده اوراق قرضه را تقویت کرد و این موضوع قیمت طلا را تحت فشارهای کاهشی قرار داد. تصور می کنم روند اصلی طلا کاهشی است. روند رشد اقتصاد جهانی قطعا شکل مثبتی به خود گرفته اما نابرابر است. رشد در آمریکا قوی است اما نقاطی از اتحادیه اروپا با موج سوم شیوع ویروس کرونا، زمان دشواری پیش رو دارد.

اقتصاد آمریکا در مارس بیشترین اشتغالزایی را نسبت به هفت ماه گذشته داشت زیرا آمریکایی های بیشتری واکسینه شدند و دولت تدابیر محرک مالی بیشتری را به اجرا گذاشت. این امر قیمت سهام جهانی را روز دوشنبه به بالاترین حد در بیش از یک ماه گذشته رساند و بازده اوراق خزانه آمریکا هم نزدیک به بالاترین رکورد ۱۴ ماه اخیر ایستاد.

با این حال دلار در برابر رقیبانش در آستانه انتشار آمار بخش خدمات آمریکا ثابت بود.

در این بین، رونمایی برنامه هزینه زیرساخت دو تریلیون دلاری از سوی جو بایدن، رییس جمهور آمریکا نگرانی ها نسبت به تورم را تشدید کرد. برخی از سرمایه گذاران، طلا را سدی در برابر تورم می بینند اما بازده بالاتر اوراق خزانه به معنای افزایش هزینه نگهداری طلاست و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را ضعیف می کند.

بر اساس گزارش رویترز، جفری هالی، تحلیلگر بازار شرکت OANDA اظهار کرد: برای من روشن شده است که حساسیت طلا به انتظارات تورم آتی نیست بلکه روند بازده اوراق قرضه به خصوص بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۸۴ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۶۶۵ دلار و ۳۱ سنت ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۲۱۲ دلار و هشت سنت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها