• ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
  • کد خبر: 50678
ارز

بانک مرکزی هند حجم دارایی‌های ارز خارجی این کشور را ۵۸۰.۳ میلیارد دلار اعلام کرد که نتیجه مازاد حساب جاری این کشور، افزایش ورود به بازار سهام داخلی و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی بوده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی هند اعلام کرد دارایی‌های ارز خارجی این کشور تا پنجم ماه مارس برابر با ۵۸۰.۳ میلیارد دلار بوده است. طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، تنها چین، ژاپن و سوئیس از این نظر بالاتر از هند قرار دارند. 

ذخایر هند در حال حاضر برای پوشش ۱۸ ماه واردات آن کافی هستند. افزایش دارایی‌های ارز خارجی هند به دنبال مازاد حساب جاری این کشور، افزایش ورود به بازار سهام داخلی و سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ایجاد شده است.

رزرو بانک هند تخمین می زند حجم دارایی‌های ارز خارجی آن ۵۳۹.۶ میلیارد دلار باشد. طلا ۳۴.۲ میلیارد دلار از این دارایی‌ها را تشکیل می‌دهد در حالی که سهم دارایی‌های حق برداشت مخصوص به ۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

تحلیلگران عقیده دارند این دارایی‌ها به سرمایه‌گذاران خارجی و شرکت‌های اعتبار سنجی اطمینان بیشتری می‌دهد که دولت هند می‌تواند علیرغم دورنمای نه چندان مناسب مالی و رکود اقتصادی، به تعهدات خود در قبال بدهی‌هایش عمل کند.

بانک مرکزی هند در گزارش خود پیشنهاد تقویت بیشتر ذخایر ارز خارجی را داده است. مدیرعامل این بانک گفته بود بانک‌های مرکزی اقتصادهای نوظهور باید ذخایر بیشتری داشته باشند تا جلوی شوک‌های خارجی گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها