Capturekkk.PNG

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام با توصیه جدی گرفتن عرضه محصولات کشاورزی در بورس کالا گفت: افزایش عرضه و تسهیل معاملات مرغ در بورس کالا انجام می‌شود.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علیرضا ولی افزود: امروز وزیر جهاد کشاورزی تاکید ویژه ای بر عرضه محصولات اساسی کشاورزی در بورس کالا دارند که در همین راستا محصولات شرکت پشتیبانی امور دام به صورت گسترده در بورس کالای ایران عرضه می شوند.

ولی به عرضه مرغ در بورس کالا اشاره کرد و گفت: عرضه مرغ در بورس کالا آغاز شده و رفته رفته حجم عرضه بیشتر و شرایط معامله تسهیل می شود تا خریداران اصلی این محصول هم به بورس کالا بیایند.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه مردم به مصرف مرغ منجمد عادت ندارند، گفت: هم کیفیت و هم قیمت مرغ های منجمد در درجه مطلوبی قرار دارد باید فرهنگ سازی در این حوزه در برنامه استان های مختلف باشد.

وی با بیان اینکه بورس کالا باید در بخش کشاورزی کشور نهادینه شود و همه فعالان از مزیت های این بازار آشنا شوند، گفت: اگر امروز همگی کمک کنیم تا پایه های معاملات محصولات کشاورزی در بورس کالا درست قرار گیرد، طی سال های آینده ثمره این کار را خواهیم دید اما اگر امروز بخواهیم به همان روش های سنتی به مدیریت و عرضه محصولات بپردازیم، نمی توانیم تحولی مثبت را در حوزه کشاورزی ایجاد کنیم.

ولی معتقد است، تضمین کیفیت محصولات عرضه شده در بورس کالا از مهم ترین مزیت های بورس برای خریداران به شمار می رود که این محصولات در جریان تولید قرار گرفته و به سود منافع کشور است.

آغاز طرح قیمت تضمینی ذرت

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به آغاز معاملات قیمت تضمینی ذرت از چند هفته آینده خبر داد و گفت: شفافیت اطلاعات و ارائه آمارهای دقیق در خصوص کشاورزان در حوزه اجرای طرح قیمت تضمینی بسیار اهمیت دارد که در این زمینه اقداماتی در حال انجام است.

به گفته ولی، هم اکنون کیفیت ذرت ایران از محصول اوکراینی بالاتر است و باید سطح کیفی ذرت ایران را به محصول برزیلی برسانیم.

وی در ادامه به رصد مستمر و توجه ویژه وزیر کشاورزی برای مدیریت قیمت محصولات کشاورزی و تنظیم بازار اشاره کرد و گفت: باید در اجرای طرح های جدید در حوزه کشاورزی به گونه ای عمل کنیم که کشاورزان برای تولید بیشتر انگیزه پیدا کنند که در این راستا به فرهنگ سازی و تبلیغات بیشتر در استان های مختلف نیاز داریم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها