blog-img.jpg

مقایسه قیمت محصولات شیمیایی در تاریخ ۳ و ۱۷ مردادماه نشان می دهد که اکثرکالاهای این گروه روندی نزولی داشته اند؛ به طوریکه کاهش قیمت نفت طی هفته های اخیر بر روند نزولی محصولات شیمیایی بیش از پلیمرها اثر گذاشته است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، بیشترین کاهش قیمت متعلق به آروماتیک سنگین با ۳.۶ درصد افت نسبت به دو هفته گذشته است.

در رده دوم افت قیمت ها نیز بنزن با ۳.۴ درصد قرار دارد، این کالا از رقم یک هزار و ۹۴۱ تومان به یک هزار و ۸۷۵ تومان رسید. پارازایلین نیز نسبت به دو هفته گذشته ۵۵ تومان ارزان شد.

همچنین استایرن منومر، گاز مایع صنعتی، گاز پروپان و بوتان نیز نسبت به دو هفته قبل روندی نزولی داشتند، به طوری که به ترتیب ۴۲، ۲۴، ۱۰ و ۲۷ تومان ارزان شدند.

اوره پریل هم از رقم ۶۶۳ تومان به ۶۵۹ تومان کاهش یافت، گوگرد، دی اتیل هگزانول، منو اتیلن گلایکول ، اسیدترفتالیک و متانول نیز نسبت به دو هفته قبل روندی نزولی داشتند.

درهمین حال بیشترین افزایش قیمت در گروه محصولات شیمیایی متعلق به اسیداستیک با ۴.۲ درصد رشد بوده است. در رده دوم افزایش قیمت ها نیز سودمایع با ۳.۹ درصد رشد قرار دارد، این کالا از ۴۰۲ تومان به ۴۱۷ تومان رسید.

همچنین زایلین مخلوط، کریستال ملامین، اوره صنعتی، دی اتیلن گلایکول، ایزوبوتانول و نرمال بوتانول نسبت به دو هفته قبل روندی افزایشی داشتند.

به این ترتیب زایلین مخلوط ۴ تومان، کریستال ملامین ۲۲ تومان، اوره صنعتی ۳ تومان، ایزوبوتانول ۱۰ تومان و نرمال بوتانول نیز نسبت به دو هفته قبل ۱۱ تومان گران شدند.

در محاسبه قیمت پایه محصولات شیمیایی قیمت دلار با ۱ درصد رشد از رقم ۳ هزار و ۵۰۲ تومان به ۳ هزارو ۵۲۳ تومان رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها