• ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
  • کد خبر: 50489
فلزات اساسی

هفته‌ای که گذشت بازارهای جهانی نوسان چندانی را شاهد نبودند. در این میان طلا با رشد ۱.۵ درصدی همراه شد و سرمایه‌گذاران را به رشد بیشتر قیمت امیدوار کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از سنا، قیمت طلا در معاملات روزهای پایانی هفته گذشته تا ۱۶۸۰ دلار نیز افت کرد اما به سرعت بخش اعظمی از این افت قیمت را جبران کرد و در قیمت ۱۷۲۶ دلار به کار خود پایان داد. بسته مالی آمریکا نیز در هفته گذشته تصویب شد که به دلیل اثرات تورمی عنوان شده می‌تواند مانعی در برابر افت قیمت طلا باشد. در این راستا گفته می‌شود تا زمانی که فدرال رزرو به افزایش انتظارات تورمی و افزایش نرخ بازدهی واکنش نشان ندهد، نزول قیمت طلا به زیر ۱۶۵۰ دور از انتظار است. در هفته پیش رو انتظار می رود قدرت خریداران از قدرت فروشندگان پیشی بگیرد.

قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت با اندکی افت ۰.۲ درصدی به ۶۹ دلار و ۲۲ سنت رسید. قیمت نفت در اولین روز معاملاتی هفته گذشته پس از حمله به زیرساخت های نفتی عربستان در روز یکشنبه، با گپ قیمتی باز شد اما پس از اعلام عربستان مبنی بر اینکه تاسیسات نفتی این کشور آسیب جدی ندیده است، این گپ قیمتی پر شد و قیمت نفت تا ۶۷ دلار نیز افت قیمت داشت. بازار نفت همچنان تحت حمایت اعضای اوپک پلاس قرار دارد و اعضای این گروه انتظار تقویت بیشتر تقاضا را دارند. در هفته گذشته، ذخایر نفت آمریکا حدود ۱۴ میلیون بشکه افزایش پیدا کرد و تعداد دکل های نفتی فعال این کشور یک عدد کاهش پیدا کرد و به۳.۹ واحد رسید. سرب نیز هفته گذشته افت ۲.۲ درصدی را متحمل شد.

قیمت مس در هفته ای که گذشت ۱.۷۵ درصد افزایش پیدا کرد و به ۹ هزار و ۱۲۹ دلار و ۵۰ سنت افزایش پیدا کرد. قیمت مس نیز در اولین روز معاملاتی هفته گذشته با گپ قیمتی باز شد اما سپس این گپ قیمتی پر شد. تضعیف ارزش دلار به رشد قیمتی این محصول در هفته قبل کمک کرد. اخبار مربوط به اعتصاب برخی از معدنکاران در شیلی نیز از قیمت مس حمایت کرد. قیمت این فلز تنها ۷ درصد با سقف قیمتی خود در سال ۲۰۱۱ فاصله دارد و براساس پیش بینی برخی نهادها، افزایش قیمت این فلز تا سال ۲۰۲۲، به ۱۲ هزار دلار نیز دور از انتظار نیست. در بورس فلزات لندن، موجودی انبار این محصول افزایش پیدا کرده است.

تقاضای خوب آلومینیوم در چین و روند نزولی سطح موجودی ها از محرک های بازار آلومینیوم است. برنامه های توسعه چین طی سال های آتی وجودتقاضا را توجیه می کند. همچنین دلالان نیز از فرصت آربیتراژی به وجود آمده بین چین و لندن استفاده لازم را می کنند. آلومینیوم هفته گذشته با افت ۰.۴ درصدی مواجه شد و در سطح دو هزار و ۱۷۳  تومان دادوستد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها