IMG23004676.jpg

در اولین روز هفته، سنت‌شکنی معامله‌گران بازار طلا، بهای سکه در بازار نقدی و آتی را با روند نزولی مواجه کرد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، به طور سنتی این انتظار وجود دارد که به هنگام افت اونس، معامله‌گران سکه برای تنظیم بازار خود اقدام به خرید دلار کنند. در واقع در شرایط افت اونس، معامله‌گران سکه در گذشته دلار را برای تنظیم بازار خود سپر می‌کردند، ولی این اتفاق در اولین روز هفته رخ نداد تا سکه با سرعت بیشتری افت کند.

به این ترتیب سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و ۱۰۵هزار تومان معامله شد و کاهش ۱/۳۹درصدی را تجربه کرد، این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افت۱/۴۸ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۱۶ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۲۶ هزار تومان معامله و با کاهش ۱/۳۷ درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند هم با ۱/۷ درصد کاهش به قیمت یک میلیون و ۱۳۹ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آینده ماه با نرخ یک میلیون و ۱۵۸ هزار تومان معامله شد و افت ۱/۷۸ درصدی را به ثبت رساند.

از سویی حجم معاملات آتی سکه طی روز گذشته در بورس کالای ایران به ۱۲هزار و ۷۱۲ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۴۶۶ میلیارد ریال رسید

همچنین بهای سکه در بازار نقدی نیز طی روز گذشته ۱۲ هزار تومان دیگر از ارزش خود را از دست داد تا به قیمت یک میلیون و ۱۰۵هزار تومان برسد. افت بهای اونس در بازارهای جهانی و رسیدن به قیمت هزار و ۳۳۵ دلار مهم‌ترین عاملی بود که سکه را به کمترین بها از ۷ مرداد رساند.

همچنین در این بازار، طی روز گذشته قیمت نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه گرمی به ترتیب سه هزار تومان، دو هزار تومان و هزار تومان کاهش یافت و به ترتیب با قیمت ۵۵۶ هزار تومان، ۲۸۷ هزار تومان و ۱۸۲ هزار تومان به فروش رسیدند.

از طرفی قیمت سکه امامی و هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به پنجشنبه گذشته تغییر نکرده و به ترتیب با قیمت‌های یک میلیون و ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۱۴ هزار و ۳۴۸ تومان به فروش رسیدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها