صادرات

افزایش نرخ حمل دریایی هزینه های خرید را برای خریداران فلزات آهنی که در حال حاضر با محدودیت عرضه فولاد و مواد اولیه روبرو هستند، افزایش داده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آرگوس، فعالان بازار معتقدند حمل نورد گرم (HRC) از چین به ویتنام و کره جنوبی به دلیل محدودیت عرضه و نبود کشتی از ۱۰ تا ۱۲ دلار در هر تن به ۱۳ تا ۲۰ دلار در هر تن رسیده است. هزینه حمل محموله های میلگرد نیز از چین به سنگاپور رشد داشته و از ۲۰ دلار در هر تن به ۲۵ تا ۳۰ دلار رسیده است. حمل محصولات فولادی از چین به پرو هم دو برابر شده و به محدوده ۵۰ دلار در هر تن در طول دوره مذکور رسیده است.

فعالان بازار ویتنام نیز می گویند، حمل فولاد از هند به ویتنام نیز افزایش داشته و با حدود ۸ تا ۱۰ دلار رشد به بیش از ۴۵ دلار در هر تن رسیده است.

افزایش هزینه های حمل پس از تعطیلات سال نو چین همزمان با افزایش قیمت نفت، بر نرخ های تحویلی نورد گرم فشار آورده و آنرا افزایشی کرده است.

شاخص نورد گرم آ.سه.آن (Asean) نسبت به قبل از تعطیلات حدود ۸۲ دلار افزایش یافته و به ۷۳۴ دلار در هر تن CFR ویتنام رسیده است.

یکی از فعالان بازار آسیا-اقیانوسیه اعلام کرده محدودیت وجود کشتی و افزایش نرخ حمل دریایی ممکن است خریداران را تحریک کند تا سفارشات فولاد را سریع تر از حد انتظار انجام دهند، چون هیچ نشانه ای از کاهش قیمت ها در کوتاه مدت وجود ندارد.

افزایش نرخ های حمل دریایی باعث شده Hoa Phat تولیدکننده برتر فولاد ویتنام، قیمت های پیشنهادی صادرات نورد گرم را برای محموله های آوریل تا اوایل می بالا ببرد تا بتواند هزینه های خود را پوشش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها