فولاد

معاملات آتی فولاد چین در پی تصمیم تعطیلی ۷ کوره بلند فولاد در تانگشان به عنوان قطب تولید فولاد در شمال چین با هدف بهبود کیفیت هوا تا دهم مارس، افزایش یافت.

به گزارش «کالاخبر»؛ دولت تانگشان ۱۰ اقدام را برای کاهش آلودگی هوا در این ماه فهرست کرده است که از آن جمله می توان به بستن ۷ کوره بلند ۴۵۰ مترمکعبی در ۴ فولادساز برتر این شهر اشاره کرد.

هنوز تاثیر این تعطیلی ها بر تولید فولاد از سوی دولت چین مشخص نشده است اما پیش بینی ها درمورد تاثیر تعطیلی این واحدها بر فلز گرم متفاوت است به طوری که یکی از فعالان بازار آنرا ۵ هزار تن در روز اعلام کرده است. یکی دیگر از فعالان بازار کاهش تولید را بسیار بالاتر و حدود ۱۲ هزار تن در روز برآورد کرده است.

تعداد کامیون های مجاز برای ورود به کارخانه ها نیز حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است. بدین ترتیب سهمیه کامیون ها برای بزرگترین فولادساز تانگشان یعنی Sinogiant از۲۹۰۰ به ۱۴۵۰ در ماه مارس کاهش خواهد یافت.

محدودیت های دولت تانگشان چند روز قبل از آغاز جلسات دوقلوی پارلمان چین تصویب و اعمال شده و اعمال محدودیت های زیست محیطی در رویدادهای سیاسی امری معمول و عادی محسوب می شود.

دولت محلی همچنین میزان مجاز آلاینده ها شامل شاخص های گردوغبار، دی اکسید گوگرد و اکسیدهای ازت را برای کارخانه های بزرگ فولاد منتشر کرده است. میزان کل آلاینده ها در تانگشان برای ماه مارس باید ۴۵ درصد از میانگین ماه ژانویه و فوریه امسال کمتر باشد. اقدامات سختگیرانه کنترل آلودگی با هدف بالا بردن شاخص ها و رتبه بندی های زیست محیطی شهرها انجام می گیرد.

میزان تولید فولاد خام تانگشان در سال گذشته ۱۴۴ میلیون تن بود که نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۸.۳ درصد افزایش داشته است. تانگشان سال گذشته ۱۳.۵۲ درصد از کل تولید فولاد خام چین به میزان یک میلیارد و ۶۵ میلیون تن را به خود اختصاص داده بود.

تانگشان همچنین یک برنامه آزمایشی برای کاهش ۴۰ درصدی انتشار آلودگی صنعت فولاد را برای سال ۲۰۲۱ هدف گذاری و آغاز کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها