آرامکو

شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت سبک عرب برای تحویل به آسیا، بزرگترین بازار منطقه‌ای خود را ۴۰ سنت در هر بشکه افزایش داد و به ۱.۴۰ دلار بالاتر از شاخص منطقه‌ای رساند. قیمت صادرات نفت خام عربستان به آمریکا هم بالا رفته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، عربستان به دنبال تمدید قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس که حاکی از کاهش عرضه نفت در بازار است، قیمت نفت خام خود را برای صادرات به آسیا و آمریکا در ماه آینده میلادی افزایش داد.

بزرگترین صادرکننده نفت دنیا قیمت نفت خام خود را برای صادرات به شرق در ماه آوریل به بالاترین رقم از از زمان جنگ قیمت نفت در سال گذشته میلادی رساند. این اقدام عربستان نشان می‌دهد این کشور پیش‌بینی می‌کند با وجود تصمیم شگفت‌انگیز ائتلاف اوپک‌پلاس مبنی بر ادامه کاهش تولید، تقاضا همچنان رو به افزایش باشد.

شرکت آرامکوی عربستان قیمت نفت سبک عرب برای تحویل به آسیا، بزرگترین بازار منطقه‌ای خود را ۴۰ سنت در هر بشکه افزایش داد و به ۱.۴۰ دلار بالاتر از شاخص منطقه‌ای رساند. تاجران نفتی و پالایشگاه ها قبل از اقدام هفته گذشته اوپک پلاس انتظار داشتند آرامکو قیمت نفت خود را ثابت نگه دارند.

آرامکو قیمت تمام درجات نفتی خود به جز نفت خام سنگین را به آسیا افزایش داده است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه در اجلاس چهارم مارس تصمیم گرفتند به روند کاهش تولید خود ادامه دهند. عربستان هم متعهد شده یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید داوطلبانه خود را حداقل در ماه آوریل ادامه دهد. این اقدامات به افزایش قیمت نفت به بالاترین حد در دو سال گذشته یعنی حدود ۷۰ دلار در هر بشکه کمک کرد.

شرکت آرامکو قیمت صادرات نفت خود به اروپا را پایین آورده است. صادرات نفت به این منطقه تحت تاثیر قیمت نفت خام اورال روسیه قرار دارد. روسیه قصد دارد با افزایش تولید مانع بالا رفتن سهم تولیدکنندگان آمریکا در بازار شود.

عربستان قیمت صادرات نفت خام خود به آمریکا را هم افزایش داده است. عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان گفت کشورش نگران تولیدکنندگان شیل آمریکا نیست چون آنها فعلاً بر سودهای خود متمرکز و گوش به فرمان سهامداران خود هستند.

قیمت‌گذاری نفت عربستان قیمت نفت سایر عرضه‌کنندگان خاورمیانه از جمله عراق و امارات را هم که دومین و سومین تولیدکنندگان بزرگ اوپک هستند تعیین می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها