افتتاح

آیین راه اندازی معاملات آتی نقره و تالار حراج باز بورس کالا امروز با حضور محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، محمدعلی دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار و سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در بورس کالای ایران برگزار می شود که علاقه مندان و اصحاب رسانه می توانند از طریق صفحه اینستاگرام پایگاه اطلاع رسانی «کالاخبر» به آدرس https://www.instagram.com/imereport/ و صفحه آپارات بورس کالای ایران به آدرس https://www.aparat.com/imereport/live این مراسم را به صورت زنده مشاهده کنند.

به گزارش «کالاخبر»؛  راه اندازی معاملات آتی نقره در راستای توسعه دارایی های پایه بازار مشتقه و آغاز به کار تالار حراج باز سنگ آهن به منظور توسعه روش های نوین معاملاتی در بازار فیزیکی بورس کالای ایران انجام می شود.
گفتنی است، جزییات قرارداد آتی نقره بیانگر آن است که هر قرارداد معادل ۱۰۰ گرم و استاندارد کالا، ساچمه نقره مطابق استاندارد ۹۹۹ است. حد نوسان قیمت این قرارداد، مثبت و منفی ۵ درصد نسبت به قیمت تسویه روز قبل بوده و قیمت تسویه در روز سررسید بر مبنای قیمت روز جهانی نقره و نرخ ارز سنا است؛ سقف موقعیت های باز برای اشخاص حقیقی و حقوقی نیز ۵۰۰ موقعیت در هر کد معاملاتی در نظر گرفته شده است. 
همچنین معاملات تالار حراج باز بورس کالا مختص معاملاتی است که در آن خریداران نیاز به زمان بیش تری جهت تصمیم گیری و خرید در زمان رقابت دارند لذا در معاملات به این شیوه اگرچه زمان های سبز (پیش گشایش)، زرد (مظنه یابی) و آبی (زمان های توقف) مانند سایر تالارها انجام می شود اما زمان قرمز (رقابت) این تالار متفاوت از سایر تالاهارست. در زمان قرمز تالار حراج باز که یک دقیقه است، اگر سفارش خریدی با قیمت بالاتر از سفارش های موجود ثبت شود، مجدد زمان قرمز یک دقیقه تمدید می شود و این فرآیند ادامه پیدا می کند تا زمانی که سفارش قیمت بالاتری در یک دقیقه پایانی ثبت نشود و به این ترتیب بالاترین قیمت باقی مانده در سیستم به عنوان خریدار شناخته می شود.

این مراسم به صورت زنده در صفحه اینستاگرام پایگاه اطلاع رسانی «کالاخبر» به آدرس https://www.instagram.com/imereport و صفحه آپارات بورس کالای ایران به آدرس https://www.aparat.com/imereport/live پخش می شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها