• ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
  • کد خبر: 49892
نفت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر امیدواری به دورنمای تقاضا با پیشرفتی که در واکسیناسیون در آمریکا صورت گرفته است، افزایش یافت اما ابهامات پیرامون میزان عرضه اوپک پلاس و رشد ذخایر آمریکا روند رشد قیمت ها را محدود کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۰ سنت معادل ۰.۴۸ درصد رشد به ۶۳ دلار رسید. قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز امروز با ۲۰ سنت معادل .۳۳ درصد رشد به ۵۹ دلار و ۹۵ سنت رسید.

به گفته تحلیلگران سرعت گرفتن توزیع واکسن کرونا و امیدواری نسبت به ترمیم تقاضای انرژی سبب شده تا قیمت ها بالا برود.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه گفت، این کشور تا پایان ماه می واکسن کافی برای واکسیناسیون کل جمعیت آمریکا را در اختیار خواهد داشت. این خبر پس از ان اعلام شد که شرکت های مارک اند کو و جانسون جانسون توافق کردند که در زمینه سرعت بخشیدن به روند تولید و توزیع واکسن با هم همکاری کنند.

در همین حال توجه بازار نفت معطوف نشست پنجشنبه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش است که قرار است در خصوص سیاست تولید خود طی ماه های آینده تصمیم گیری نمایند. این در حالی است که چشم انداز کلی بازار نفت نسبت به یک سال قبل، یعنی زمانی که این گروه بر سر کاهش عرضه نفت به توافق رسید، بهبود چشمگیری داشته است.

بازار انتظار دارد گروه اوپک پلاس ۱.۵ میلیون بشکه در روز به عرضه نفت خود بیافزاید و عربستان به سیاست کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه ای تولید خود خاتمه دهد.

در عین حال، انستیتوی نفت آمریکا گزارش داده که ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۲۶ فوریه شاهد رشد ۷.۴ میلیون بشکه ای بوده و به نگرانی ها از مازاد عرضه در بازار دامن زده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها