وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، پنج اقدام مهم به صورت زمانبندی برای ارتقا بازار سرمایه در نظر گرفته شده است که این اقدامات «افزایش تامین مالی»، «توسعه کمی»، «افزایش ارزش معاملات»، «رشد ضریب نفوذ بازار سرمایه» و «توسعه بازار سرمایه حرفه ای» است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، علی طیب نیا، وزیر امور  اقتصادی و دارایی امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: فرصت خدمت به مردم در حال گذر است. بسیار متاسفم که ناگزیر به استعفای فطانت به دلیل بیماری‌اش موافقت کردم.

وی ادامه داد: فطانت چند بار استعفا داده بود و من نمی‌پذیرفتم تا دوره اتمام همکاری برخی افراد در سازمان بورس فرا رسید و فطانت نیز در این جریان استعفای خود را اعلام کرد.

او با اشاره به اینکه فطانت در شرایط سخت اقتصادی پست ریاست سازمان بورس را پذیرفت گفت: امروز به انصاف بازار سرمایه با تحولات مثبت و و موفقیت های قابل توجهی رو به رو شده است. هیجانات و نوسانات بازار سرمایه به ثبات رسیده و بازار از عمق بیشتری برخوردار شده است و از زمان حضور فطانت بازار سرمایه مسیر خود را برای تامین مالی بلند مدت طی کرده است.

طیب‌نیا با اشاره به ضرورت افزایش توان تولید در اقتصاد کشور اظهار کرد: امکان پیشرفت اقتصادی از بین بردن فقر و لغو تحریم‌ها و تامین نیازهای ملت ایران از طریق افزایش توان تولید امکان‌پذیر است.

وی همچنین گفت: بدون تقویت توان تولید امکان بهبود جایگاه کشور در اقتصاد بین‌الملل امکان‌پذیر نیست.

طیب‌نیا همچنین بیان کرد: مهم‌ترین مولفه‌ای که بدون آن بازار سرمایه رونق نخواهد گرفت، رشد توان تولید در کشور است.

وزیر امور  اقتصادی و دارایی در ادامه به ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی، توسعه بازار سرمایه است به طوریکه امروز مسوولان ارشد کشور همگی بر تامین مالی بلندت مدت بنگاه های بزرگ از طریق بازار سرمایه تاکید دارند.

وی افزود: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی، پنج اقدام مهم به صورت زمانبندی برای ارتقا بازار سرمایه در نظر گرفته شده است که این اقدامات «افزایش تامین مالی»، «توسعه کمی»، «افزایش ارزش معاملات»، «رشد ضریب نفوذ بازار سرمایه» و «توسعه بازار سرمایه حرفه ای» است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها