پتروشیمی

قزاقستان تا سال ۲۰۲۵ میلادی پنج طرح جدید پتروشیمی را با هدف توسعه این صنعت در بخش های مختلف اجرا می‌کند. با اجرای این طرح ها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی این کشور با افزایش ۹ برابری به ۲ میلیون تن می رسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، نورلان نوگایف، وزیر انرژی قزاقستان درباره برنامه‌های ساخت پنج مجتمع جدید پتروشیمی گفت: طرح توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تا سال ۲۰۲۵، امسال آماده شود.

وی افزود: تهیه و تدوین برنامه توسعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی قزاقستان امکان توسعه هدفمند با تمرکز بر حل چالش‌های پیش رو، به‌ویژه تهیه طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی، اجرای پروژه‌های یکپارچه و ایجاد ارزش افزوده را فراهم می‌کند.

وزیر انرژی قزاقستان تصریح کرد: افزون بر این، به عنوان بخشی از دستورعمل های شورای سرمایه‌گذاران خارجی، توافقنامه ای بین دولت و سرمایه‌گذار با در نظر گرفتن نیازهای شخص دوم در هنگام اجرای پروژه‌های پتروشیمی در حال بررسی است.

بررسی امکان ساخت پنج مجتمع پتروشیمی تا سال ۲۰۲۵ از جمله مجتمع تولید پلی‌پروپیلن با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار تن در منطقه آتیرائو، پالایشگاه تولید گاز با ظرفیت تولید روزانه ۵۷ میلیون متر مکعب نیتروژن و ۳۴ میلیون متر مکعب در روز هوای فشرده خشک در منطقه آتیرائو، مجتمع تولید پلی‌پروپیلن با ظرفیت تولید سالانه ۸۰ هزار تن و مواد افزودنی تقویت‌کننده اکتان برای نفت با ظرفیت تولید سالانه ۶۰ هزار تن در شهر شیمکنت، یک واحد تولید PET با ظرفیت تولید سالانه ۴۳۰ هزار تن در منطقه آتیرائو و یک واحد تولید متانول (۸۲ هزار تن) و گلیکول (۱۰۰ هزار تن) با ظرفیت ۱۸۲ هزار تن در سال در شهر اورالسک شامل این برنامه‌ها می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود با تکمیل پروژه‌ها، قزاقستان تا سال ۲۰۲۵ با افزایش ۹ برابری به ظرفیت تولید ۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی برسد و حجم سرمایه‌گذاری در اقتصاد ۳.۹ میلیارد دلار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها