• ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
  • کد خبر: 49726
فولاد

بهای محصولات فولادی در هفته گذشته بعد از بازگشت چینی ها از تعطیلات، افزایش داشت. رشد تقاضا در شرق آسیا و چین همراه با رشد قیمت محصولات فولادی و مواد اولیه نظیر قراضه و سنگ آهن، دورنمای مثبت و ادامه افزایش قیمت ها در این هفته را تقویت می کند.

به گزارش «کالاخبر»؛ قیمت مفتول صادراتی چین در آخرین ارزیابی آرگوس ۶۷۲ دلار بود که پیشنهادات جدید تا ۶۹۵ دلار فوب شنیده می شود.

بیلت CIS در آخرین ارزیابی آرگوس ۵۷۶ دلار فوب بود و پیشنهادات تا ۵۹۰ دلار فوب در بازار شنیده می شود. در حالیکه بیلت ترکیه تا ۶۲۵ دلار درب کارخانه اعلام می شود. برخی خریداران منتظر بهبود قیمت های طویل هستند و فعلا عجله ای برای معاملات ندارند و اغلب محموله های تا پایان مارس را قبلا فروخته اند.

روسیه و اوکراین میلگرد را ۶۱۰ تا ۶۳۰ دلار فوب پیشنهاد می دهند ولی با توجه به قیمت بالاتر ترکیه و تقاضای خوب در آمریکا، امید به افزایش نرخ ها دارند هر چند تقاضا برای محصولات طویل در منطقه MENA و آفریقا متوسط است و در امارات انتظار کاهش نرخ وجود دارد در حالیکه امارات استیل هنوز نرخ جدیدی بعد از ۶۹۰ دلار برای میلگرد اعلام نکرده ولی برخی منابع کاهش ۲۷ دلاری نرخ میلگرد و کاهش نرخ فروش از ۶۸۰ به ۶۵۳ دلار را در امارات گزارش می کنند.

در عربستان نرخ های میلگرد در ۷۵۰ تا ۷۶۰ دلار ثابت بود ولی عربستان بر واردات میلگرد عوارض ۱۵ درصدی اعمال کرده و مصرف میلگرد تولید داخل را حمایت می کند. در حالیکه نرخ بیلت وارداتی ۵۷۰ تا ۵۸۰ تحویل CPT بود آخرین پیشنهادات تا ۶۰۰ دلار CPT افزایش یافته است.

اسلب دریای سیاه ۶۶۰ دلار فوب ارزیابی شد که ۲۰ دلار رشد هفتگی داشت و تقاضای خوبی در ترکیه و آمریکا شنیده می شود. اوکراین یک محموله اسلب را ۶۸۰ دلار تحویل ترکیه فروخت  در حالیکه ترکیه ورق کلاف گرم را ۷۶۰ دلار فوب پیشنهاد می دهد. نرخ عملیاتی اسلب برای تحویل ایتالیا ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار فوب اعلام شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها