مس

«اوله هنسن» رئیس بخش استراتژی کالا در ساکسو بانک شعبه کپنهاگ دانمارک با اشاره به اصلاح قیمتی اخیر مس می گوید: در آینده همه چیز بستگی به خریداران بزرگ بازار چین دارد که موقعیت‌های خرید را در بورس کالای شانگهای اتخاذ کنند؛ البته وجود عوامل بنیادی برای نگهداری کالا از جمله مس از هرگونه اصلاح بزرگ در بازارهای کالایی جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از بااقتصاد، قیمت مس بعد از اینکه به بالاترین سطح خود در چند سال اخیر رسید، روز جمعه یک اصلاح سنگین داشت، اصلاحی که در نتیجه صعود نرخ بازدهی اوراق قرضه کل بازارهای مالی را در بر گرفت.

قیمت مس برای تحویل ماه می روز جمعه در بورس کالای نیویورک ۴.۴ درصد کاهش یافت  و به قیمت ۸۹۸۸ دلار در هر تن رسید. فشار فروش روز جمعه به حدی بود که در ساعات ظهر این روز ۱۷ میلیارد دلار  داد و ستد صورت گرفت.

سایر فلزات از قبیل آلومینیوم و نیکل نیز به همین سرنوشت دچار شدند و این در حالی بود که بازار سهام آسیا روز جمعه بدترین افت خود در نه ماه اخیر را ثبت کرد. مهمترین دلیل این افت، صعود خیره‌کننده نرخ بازدهی اوراق قرضه در بازارهای جهان بود.  

«اوله هنسن» رئیس بخش استراتژی کالا در ساکسو بانک شعبه کپنهاگ دانمارک در سخنانی گفت: احتمالا در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت فعالان بازار کالا احتیاط به خرج دهند. وی بر این عقیده است آنچه که اکنون در بازار حکمفرما شده است در بهترین حالت یک مرحله طبیعی از فشردگی بازارهاست و در بدترین حالت یک اصلاح است.

«هنسن» در ادامه عنوان داشت که در آینده همه چیز بستگی به خریداران بزرگ بازار چین دارد که موقعیت‌های خرید را در بورس کالای شانگهای اتخاذ کنند. وی همچنین ادامه می‌دهد که وجود عوامل بنیادی برای نگهداری کالا از هرگونه اصلاح بزرگ در بازارها جلوگیری خواهد کرد.

طبق برآورد «آی اچ اس مارکیت» ابتدای ماه آینده تعداد زیادی محموله کنسانتره مس از بنادر شیلی و پرو که بزرگترین تولیدکنندگان جهان هستند به بنادر چین خواهند رسید. احتمالا میزان این محوله‌های کنسانتره ۶۰ درصد بیشتر از حجم ماه فوریه خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها