آرسلورمیتال

آرسلورمیتال از افزایش مجدد قیمت، عمدتا برای نورد سرد (CRC)، ورق گالوانیزه و ورق های پوششدار به مشتریان اروپایی خبر داد.

به گزارش «کالاخبر»به نقل از کالانیش، این مسئله قابل درک بود که قیمت های پیشنهادی ورق گالوانیزه اکنون به ۹۰۰ یورو معادل ۱۰۹۰ دلار در هر تن درب کارخانه ارتقا یابد که بیانگر رشد ۲۰ تا ۴۰ یورویی در سطح معاملات فعلی در شمال اروپاست. نورد سرد و ورق پوششدار نیز شاهد افزایش ۲۰ یورویی از سطوح فعلی است.

این تاثیر مثبت قرار است در بازار نورد گرم (HRC) نیز منعکس شود. با این حال افزایش رسمی از آخرین قیمت اعلامی یعنی ۷۵۰ یورو درب کارخانه در شمال اروپا، هنوز اعلام نشده است.

منابع بازار اطلاع داده اند که حرکت صعودی در ماه های آینده نیز ادامه خواهد داشت زیرا همچنان محدودیت عرضه در این بخش ادامه داشته و مطرح است.

یکی از نمایندگان فروش آرسلورمیتال اظهار داشت: هنگامی که در اواخر سال ۲۰۲۰ در حال مذاکره برای قراردادهای بلند مدت بودیم هرگز فکر نمی کردیم که قیمت ورق گالوانیزه به ۹۰۰ یورو در هر تن تحویل کارخانه برسد.

وی ادامه داد: در آن زمان در قراردادهای قبلی، ما با قیمت های زیر ۷۰۰ یورو در هر تن تحویل کارخانه برای ورق گالوانیزه مواجه بودیم و بر سر این قیمت توافق کردیم. با وجود جهش قابل توجه قیمتی ما در مورد قراردادهای موجود مذاکره مجدد نخواهیم داشت اما این افزایش ها بر بازار لحظه ای (Spot) تاثیرگذار بوده و تنها در مذاکرات جدید مورد توجه قرار می گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها