پتروشیمی

ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ جهان اعلام کرد که صادرات محصولات شیمیایی در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی با بیش از ۲۳ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۷۸۸.۷ میلیارد ین رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، وزارت اقتصاد ژاپن در بیاینه ‎ای اعلام کرد در پی افزایش مجموع صادرات این کشور، صادرات محصولات شیمیایی در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی با ۲۳.۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۷۸۸.۷ میلیارد ین (هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار) رسید.

بر اساس این بیانیه، مجموع صادرات ژاپن در ماه ژانویه نسبت به دوره مشابه پارسال با ۶.۴ درصد افزایش روبه‌رو بوده است.

صادرات محصولات شیمیایی ارگانیک ژاپن در ماه ژانویه نیز نسبت به مدت مشابه پارسال با ۷.۲ درصد افت همراه بود و رقم ۱۳۹.۴ میلیارد ین را ثبت کرد، حال آنکه صادرات مواد پلاستیکی با ۳۰.۴ درصد افزایش به ۲۲۴.۸ میلیارد ین رسید.

صادرات مواد پلاستیکی ژاپن در ماه ژانویه امسال از نظر حجم نیز با ۱۷.۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۴۶۸ هزار و ۶۳۲ تن رسید.

بنا بر این گزارش، مجموع صادرات ژاپن به چین، بزرگترین شریک تجاری این کشور، در ماه ژانویه امسال نسبت به دوره مشابه پارسال ۳۷.۷ درصد افزایش یافت، این در حالی است که صادرات ژاپن به آمریکا با کاهش ۴.۸ درصدی همراه بوده است و صادرات این کشور به کشورهای حوزه آسه‌آن در دوره مورد بررسی سه درصد افزایش یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها