گواهی سپرده

معامله گران در نخستین هفته اسفند ماه ۱۳۹۹ در بازار ابزارهای مالی بورس کالای ایران تعداد ۳ میلیون و ۸۱ هزار و ۵۱۰ گواهی سپرده بورس کالایی را بر پایه ۸ دارایی شامل پسته فندقی و بادامی، زعفران نگین و پوشال، رطب مضافتی، زیره سبز، کشمش و سکه طلا معامله کردند و ارزش ۱۷۳۲ میلیارد و ۲۶۶ میلیون ریال را رقم زدند. به این ترتیب حجم معاملات ۸.۴ درصد و ارزش معاملات ۴.۲ درصد نسبت به هفته پایانی بهمن ماه رشد داشته است.

به گزارش «کالاخبر»؛ در جریان معاملات هفته ای که گذشت همچون هفته های قبل، بیشترین ارزش معاملات و گردش مالی مربوط به سکه طلا بود. به طوری که یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزش ۱۵۱۹ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال در بازار دادوستد شد.

در این مدت زعفران نگین به عنوان پر حجم ترین دارایی مورد معامله در بازار ابزارهای مالی، شاهد معامله تعداد یک میلیون و ۷۰۰ هزار و ۳۹۶ گواهی به ارزشی بیش از ۲۰۷ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال بود. البته زعفران نگین از نظر ارزشی پس از سکه طلا رتبه دوم را به دست آورده بود.

۶۲۱۶ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی نزدیک به ۴۹۲ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

معامله گران تعداد ۲۷۸۹ گواهی سپرده پسته فندقی و بادامی را در حالی معامله کردند که ارزش این معاملات بالغ بر ۲میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال برآورد شده است.

در مدت مذکور همچنین ۶۴۱ گواهی سپرده رطب مضافتی به ارزش ۱۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال و ۱۶۶ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش ۷۶ میلیون و ۷۰۲ هزار ریال معامله شدند.

معامله گران تعداد ۵۷۰۲ گواهی سپرده کشمش سبز قلمی و تیزابی را نیز در حالی خرید و فروش کردند که ارزش این معاملات یک میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال بود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها