• ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
  • کد خبر: 4958
sanctions-oil-for-gold-tehrans-shield.si.jpg

قیمت طلا در بازارهای جهانی که در لحظات اولیه مبادلات امروز (چهارشنبه) با افزایش روبرو شده بود بعد از آن اندکی کاهش یافت ولی همچنان بالاتر از سطح ۱۳۶۰ دلاری تثبیت شده است.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی در پی انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در مبادلات روز سه شنبه داشته است.

بر اساس این گزارش انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا، گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کاهش داده است.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۱۳۶۴ دلار رسیده است. قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز چهارشنبه تا سطح ۱۳۶۵ دلاری نیز افزایش یافته بود.

قیمت این فلز زرد روز گذشته نیز به بیش از ۱۳۶۵ دلار در هر اونس رسید که این بالاترین رقم از ۱۱ جولای به شمار می رود.

در ماه جولای قیمت این فلز گرانبها با افزایش ۳ درصدی روبرو شد و از ابتدای ماه اوت نیز روند صعودی قیمت طلا ادامه داشته است.

وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور طی ۳ ماه دوم امسال به کمتر از ۱.۲ درصد رسیده است. این رقم بسیار کمتر از پیش بینی های اولیه کارشناسان اقتصادی بوده است. اکنون بسیاری از اقتصاددانان بر این باورند که فدرال رزرو تا پایان امسال نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

برخی مقامهای ارشد فدرال رزرو نیز نسبت به هرگونه افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی هشدار می دهند. نگرانی ها نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز فشار زیادی را بر فدرال رزرو وارد کرده است.

دنیس لاکهارت رئیس فدرال رزرو آتلانتا روز سه شنبه در سخنانی تاکید کرد: هنوز خیلی زود است که درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست سپتامبر اظهار نظر کنیم.

انتشار آمارهای متناقض در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا سرمایه گذاران بین المللی را نیز سردرگم کرده است.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز با ۰.۶۲ درصد افزایش به بیش از ۹۶۹ تن رسیده است. به نظر می رسد قیمت طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار امارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

آمارهای اشتغال آمریکا در ماه جولای قرار است روز جمعه منتشر شود. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور نیز می تواند عامل مهمی در قیمت جهانی طلا باشد.

منبع: رویترز

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها