تزئینی

بررسی آمارهای معاملاتی ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ در بازار مالی بورس کالای ایران حاکی از آن است که تعداد ۱۲۰ میلیون و ۷۲۹ هزار گواهی سپرده کالایی بر پایه ۸ دارایی پایه سکه، زعفران نگین و پوشال، پسته فندقی و بادامی، زیره سبز، رطب مضافتی و کشمش در ۴۵ نماد معاملاتی مورد معامله قرار گرفته و ارزش بیش از ۸۰ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریال را رقم زده است؛ حجم و ارزش معاملات به نسبت ۱۱ ماهه سال گذشته ۱۱۰ و ۱۴۰ درصد رشد داشته است. 

به گزارش اختصاصی «کالاخبر»؛ براساس آمارهای موجود از ابتدای معاملات سال جاری تا پایان بهمن ماه، معامله ۴۴ میلیون و ۱۸ هزار و ۲۷۰ گواهی سپرده سکه طلا در حالی دست به دست شد که این دارایی پایه با ثبت ارزش بالغ بر ۷۱ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریالی بالاترین ارزش معاملات ۱۱ ماه را در میان سایر دارایی ها در اختیار خود گرفته است.

در جریان این معاملات، زعفران نگین نیز با ثبت بالاترین حجم معاملاتی و دادوستد ۷۲ میلیون و ۵۶۳ هزار و ۵۵۱ گواهی سپرده کالایی، ارزش حدود ۷ هزار و ۴۳۲ میلیارد ریالی را در پی داشته است.

جا به جایی ۳ میلیون و ۱۲ هزار و ۴۵ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز ارزش بیش از ۲۱۶ میلیارد و ۲۹۴ میلیون ریال را رقم زده است.

تعداد ۸۵۲ هزار و ۷۱۱ گواهی سپرده در مجموع بر پایه دو دارایی پسته فندقی ۳۲-۳۰ و بادامی ۳۰-۲۸ مورد معامله قرار گرفت و ارزش بیش از یک هزار و ۴۲ میلیارد ریالی برای آن ثبت شد.

در بازه زمانی مذکور ۲۴۷ هزار و ۶۵۷ گواهی سپرده زیره سبز در میان معامله گران دست به دست شد و ارزش تقریبی ۱۰۵ میلیارد و ۷۳۲ میلیون ریالی را برای این دارایی پایه به ارمغان آورد.

ارزش معامله تعداد ۲۰ هزار و ۸۶۷ گواهی سپرده کشمش سبز به رقم تقریبی ۸.۴ میلیارد ریالی رسید.

حجم معامله دارایی پایه رطب مضافتی نیز به ۱۴ هزار و ۱۲۳ گواهی سپرده کالایی و ارزش آن به رقمی نزدیک به ۳ میلیارد ریال رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها