بورس انرژی

معاونت عملیات و نظارت بر بازار شرکت بورس انرژی ایران در اطلاعیه ای، جزییات سازوکار عملیات مظنه گیری اوراق ۵۰ هزار میلیاردی سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی را اعلام کرد.

به گزارش «کالاخبر»؛ عرضه کننده این اوراق، وزارت امور اقتصادی و دارایی است که به نمایندگی از دولت در بازار مشتقه بورس انرژی ایران این اوراق را عرضه خواهد کرد.

مطابق با این اطلاعیه و پیرو اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص اخذ سفارش های خرید اوراق وفق بند (۱) ماده (۷) شیوه نامه اجرایی عرضه اولیه و معاملات ثانویه اوراق بهادار دولتی، این وزارتخانه به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران و مطابق با قوانین و مقررات مربوطه نسبت به انتشار و عرضه سلف موازی استاندارد در دو نماد معاملاتی "سنفت ۱۹۹ "و "سنفت ۲۹۹ " اقدام می نماید.

گفتنی است تاریخ مظنه گیری برای اوراق سلف موازی استاندارد در دو نماد معاملاتی مذکور به شرح جدول ذیل از ساعت ۱۱ صبح روز یکشنبه ۳ اسفند ماه ۱۳۹۹ آغاز می شود.

مبلغ انتشار اوراق سلف موازی استاندارد در نماد معاملاتی "سنفت۱۹۹" برابر با ۲۰ هزار میلیارد ریال و با نرخ سود سالیانه ۱۵ درصد است که سررسید این اوراق در اردیبهشت ۱۴۰۱ به پایان خواهد رسید.

همچنین در نماد معاملاتی "سنفت ۲۹۹"در حالی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد با نرخ سود سالیانه ۱۶ درصد منتشر می شود که سررسید این اوراق نیز در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شمسی به پایان خواهد رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها