• ۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
  • کد خبر: 49195
نفت+روسیه

شرکت گازپروم نفت روسیه اعلام کرد قیمت ۵۰ دلار در هر بشکه برای بخش نفت روسیه در بلند مدت مناسب است و این شرکت حتی با نفت ۲۰ دلاری هم می‌تواند سودآور باشد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرگی واکولنکو، رئیس بخش برنامه‌ریزی راهبردی شرکت گازپروم نفت روسیه گفت قیمت ۵۰ دلار در هر بشکه برای بخش نفت روسیه در بلند مدت مناسب است. وی همچنین اضافه کرد تولید برای این شرکت با نفت بشکه ای ۲۰ دلار هم سودآور هست.

وی گفت: «سخت است بخواهیم بدون در نظر گرفتن مالیات، در مورد قیمت مناسب نفت برای شرکت‌های روسی صحبت کنیم ولی ما عقیده داریم نفت حدود ۵۰ دلار در هر بشکه در بلند مدت قیمت خوبی است. البته قیمت بالاتر از این هم خوب است ولی ما با ۵۰ دلار مشکلی نخواهیم داشت».

واکولنکو با تاکید بر اینکه نفت حدود ۲۰ دلار در هر بشکه هم برای این شرکت سودآور است گفت این قیمت بدون در نظر گرفتن  هیچگونه پروژه جدیدی اعلام شده است.

وی اشاره کرد: «ما با قیمت کمتر از ۲۰ دلار در  هر بشکه هم می توانیم نفت تولید کنیم و چاه‌های فعلی را حفاری کنیم ولی هیچ پروژه جدیدی نخواهیم داشت».

وادیم یاکوفلف، معاون بخش اکتشافات گازپروم نفت هم قبلا اعلام کرده بود این شرکت نفت بشکه ای ۵۰ دلار در هر بشکه را برای ۲۰۲۱ پیش‌بینی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها