1435184319-f3def4141ee16d28c15219e46e5d2297.jpg

در پی سفارشات جدید معامله‌گران در آغاز ماه آگوست،‌ قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت. هرچند به دلیل عرضه مازاد نفت و فرآورده‌های نفتی و همچنین چشم‌انداز اقتصادی ضعیف، بازار همچنان تضعیف‌شده باقی ماند.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، هر بشکه نفت برنت با رشدی ۱۸ سنتی نسبت به آخرین جایگاه هفته گذشته خود، ۴۳ دلار و ۷۱ سنت معامله شد. این معیار جهانی ماه گذشته افتی ۱۲ درصدی را تجربه کرده بود. قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با ۱۵ سنت افزایش نسبت به آخرین قیمت ماه جولای ۴۱ دلار و ۷۵ سنت معامله شد. WTI در ماه جولای افتی ۱۳ درصدی را تجربه کرد.

تولید مازاد نفت خام و موجی از فراورده‌های نفتی عوامل اصلی محدود بودن رشد قیمت نفت بوده‌اند.

بورس سنگاپور روز دوشنبه اعلام کرد: «رشد تولید نفت خام در آمریکا در هفته گذشته و بازگشت تولید در کانادا و نیجریه باعث شده تا به تعادل رسیدن بازار نفت مجددا با مشکل مواجه شود. علاوه بر این، ذخایر بنزین نیز با رشد مواجه شده است

 تولید روزانه نفت اوپک در ماه جولای با رسیدن به سطح ۳۳.۴۱ میلیون بشکه‌ای به بالاترین حد خود در طول تاریخ رسید.

در لیبی، شرکت نفت دولتی این کشور اعلام کرد که طبق توافقی میان دولت و نیروهای نظامی بنادر نفتی مسدود شده این کشور مجددا بازگشایی شده و لیبی قادر خواهد بود تا در آینده نزدیک صادرات خود را از سر بگیرد.

شرکت بیکرهیوز روز جمعه اعلام کرد: در آمریکا، حفاران در هفته گذشته برای پنجمین هفته متوالی تعداد دکل‌های عملیاتی را افزایش دادند تا این کشور بیشترین رشد ماهانه خود را در دو سال اخیر تجربه کند. تعداد دکل‌ها در حال حاضر ۳۷۴ عدد بوده که در مقایسه با ۶۶۴ دکل سال گذشته افت چشمگیری را نشان می‌دهد.

همزمان با افزایش عرضه نفت، نگرانی‌های اقتصادی جدیدی ظهور کرده است. فعالیت‌های تولیدی چین در ماه جولای به طرز غیرمنتظره‌ای کاهش یافته است به طوری که شاخص PMI این کشور از ۵۰ واحد ماه ژوئن به ۴۹.۹ واحد در ماه جولای رسیده است. ارقام زیر ۵۰ نشان از افت فعالیت‌ها دارد.

 در کره جنوبی هم صادرات ماه جولای با بیشترین سرعت در سه ماه اخیر کاهش یافته است. صادرات این کشور در ماه جولای با افتی ۱۰.۲ درصدی به ۴۱۰.۵ میلیارد دلار رسیده که بیشترین سقوط از آوریل سال جاری بوده است.

منبع: اقتصادنیوز به نقل از رویترز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها