36038-186131.jpg

کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی در تازه ترین نظرسنجی کیتکونیوز پیش بینی کردند که قیمت جهانی طلا طی هفته آینده به خصوص تحت تاثیر آمارهای اقتصادی ناامید کننده آمریکا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

به گزارش «پایگاه خبری بورس کالای ایران»، وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که رشد اقتصادی این کشور طی سه ماه دوم امسال به کمتر از ۱.۲ درصد رسیده است که این رقم کمتر از پیش بینی های اولیه تحلیلگران بوده است.

بر اساس این گزارش ۱۹ نفر از تحلیلگران اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کردند که ۱۶ نفر معادل ۸۴ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند. ۲ نفر معادل ۱۱ درصد نیز اعلام کردند قیمت طلا در روزهای آینده کاهش خواهد یافت و یک نفر معادل ۵ درصد نیز پیش بینی کردند  قیمت طلا در این مدت تغییری نخواهد کرد.

همچنین ۱۰۰۸نفر از سرمایه گذاران و فعالان بازار طلا نیز در نظرسنجی آنلاین کیتکو نیوز شرکت کردند که از این تعداد نیز ۶۹۱ نفر معادل ۶۹ درصد به افزایش قیمت طلا در هفته آینده رای داده اند. ۲۰۰ نفر معادل ۲۰ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا کاهش خواهد یافت و ۱۱۷ نفر معادل ۱۲ درصد نیز پیش بینی کردند قیمت طلا تغییر چندانی نخواهد داشت.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش ۲۴.۷۰ دلاری روبرو شد و به بیش از ۱۳۵۶ دلار رسیده است. این رقم معادل رشد ۱.۹ درصدی بوده است.

به اعتقاد تحلیلگران بازار طلا، انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده آمریکا تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار و افزایش قیمت طلا در پایان مبادلات روز جمعه داشته و این روند طی هفته اینده نیز ادامه خواهد یافت.

انتشار آمارهای اقتصادی ناامید کننده آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده را کاهش می دهد و این مساله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

بانک مرکزی ژاپن نیز در تازه ترین نشست خود تصمیم گرفت تا سیاست های محرک پولی جدیدی را اتخاذ کند ولی این سیاست ها نیز دور از انتظار سرمایه گذاران و کارشناسان اقتصادی بوده است.

به نظر می رسد سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده ۱۳۶۲ دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا با افزایش بیشتری روبرو می شود.

منبع: کیتکو نیوز

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها