مس

میزان تولید و ظرفیت مس تصفیه شده جهان طی ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. قیمت جهانی مس نیز طی ۷ ماهه اخیر، ۳۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، فعالان جهانی مس از ابتدای ژانویه تا پایان ماه اکتبر ۲۰۲۰، حدود ۲۰ میلیون و ۲۹۱ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند.

این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۹ میلیون و ۹۸۶ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۵ درصدی است.

افزایش حدود ۳ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان طی ۱۰ ماهه ۲۰۲۰ میلادی، ۲۴ میلیون و ۶۶۶ هزار تن بود. که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی (۲۳ میلیون و ۹۵۹ هزار تن)، حدود ۳ درصد افزایش یافت.

کاهش ۴ دهم درصدی تولید معادن مس

فعالان معادن مس جهان طی ۱۰ ماهه سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۱۶ میلیون و ۸۸۵ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۶ میلیون و ۹۴۸ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۴ دهم درصدی تولید است.

از این میزان، ۹ میلیون و ۱۱۶ هزار تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۳ میلیون و ۴۳۶ هزار تن «آسیا»، یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۰۰ تن «آفریقا»، یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۴۰۰ تن «اروپا» و ۸۲۱ هزار تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۱.۲ درصدی ظرفیت معادن مس

در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۲۰ میلیون و ۸۲۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی (۲۰ میلیون و ۵۷۳ هزار تن)، حاکی از افزایش ۱.۲ درصدی است.

افزایش بیش از ۲ هزار دلاری قیمت جهانی مس طی ۷ ماهه اخیر

بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه «تیر» امسال حدود ۵۹۵۰ دلار در تن بود که اکنون (۱۹ بهمن) به حدود ۷۹۸۳ دلار در تن رسیده است که با افزایش ۲۰۳۳ دلاری طی حدود ۷ ماهه اخیر، حاکی از افزایش ۳۴ درصدی قیمت مس در جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها