بورس کالا

در هفته ای که گذشت شاهد رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران بودیم که مهم ترین موضوعات به راه اندازی «تالار حراج باز» از روز شنبه ۱۱ بهمن ماه و اظهارنظرها در باره این فرآیند و شیوه نامه فولاد اختصاص داشت.

“سنگ آهن” تالار حراج باز بورس کالا را افتتاح کرد

به گزارش «کالاخبر»؛ ۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی فلات مرکزی ایران در رقابت سه خریدار و با قیمت ۱۰ هزار و ۶۵۰ ریال به ازای هر کیلو و از سوی کارگزاری تدبیرگر سرمایه خریداری شد تا پای سنگ آهن به تالار داخلی بورس کالا باز شود.

سنگ آهن در رقابت ۳ خریدار در بورس کالا به فروش رفت

امیر صباغ مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با ابراز رضایت از مکانیزم عرضه سنگ آهن دانه بندی مجتمع سنگ آهن فلات مرکزی ایران در بورس کالا گفت: در این عرضه ۳ متقاضی برای خرید اعلام آمادگی کردند و در نهایت بالاترین قیمت از سوی یکی از مشتریان مورد پذیرش قرار گرفت و برنده این حراج معرفی شد.

تامین پایدار مواد اولیه فولادسازان با عرضه سنگ آهن در بورس کالا

محمد جعفر صالحی معاون خرید ذوب آهن اصفهان که در مراسم افتتاح تالار حراج باز بورس کالا و عرضه سنگ آهن دانه بندی حاضر بود، این اتفاق را به معنای اطمینان و آرامش فولادی ها در تامین مواد اولیه اعلام کرد و اظهار داشت: با استمرار عرضه سنگ آهن در بورس کالا، شاهد تولید محصول با کیفیت تر و رشد تولید در پی تامین پایدار مواد اولیه خواهیم بود.

آغاز عرضه سنگ آهن در بورس توسط ایمیدرو

جهرمی، معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس کالای ایران گفت: طبق مصوباتی که در ستاد اقتصادی دولت تحت عنوان شیوه نامه محصولات فولادی تصویب شده قرار بر این شد که تمام زنجیره محصولات فولادی در بورس عرضه شود. ایمیدرو برای اولین بار سنگ آهن معدن چاه گز را به تالار بورس کالا آورد که انتظار می رود پس از ورود سنگ آهن، تمام زنجیره فولاد از جمله گندله، کنستانتره و آهن اسفنجی نیز در بورس عرضه  شوند.

شیوه نامه به نفع همه فعالان زنجیره اصلاح می شود

سعدمحمدی معاون معدنی وزیر صمت در خصوص جلسه اخیر با کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در جلسه اخیر در مجلس، شیوه نامه فولاد مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که باید دقت نظر کافی در مورد این شیوه نامه لحاظ می شد از کمیسیون صنایع و معادن مجلس درخواست کردیم یک فرصتی به وزارت صمت با همکاری فولادی ها، انجمن ها و تشکل های مربوطه داده شود تا تدوین برنامه ای داشته باشیم که همه ذی نفعان رضایت مندی از نحوه تدوین آن را داشته باشند. معاون معدنی وزیر صمت تاکید کرد که در حوزه بازار، اصول علمی و اقتصادی و شرایط بورس نیز لحاظ می شود.

شفافیت معاملات و کمک به تولید از مسیر بورس کالا

وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص قیمت گذاری فولاد و عملکرد بورس کالای ایران گفت: دولت تصمیم‌گیری در این زمینه را به شورای عالی بورس ارجاع داده است. همچنین این موضوع باید مدنظر قرار گیرد که تاکنون بورس کالا عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و متناسب با قواعد و مقررات در حال فعالیت است. به گفته فرهاد دژپسند، همیشه شاهد معاملاتی شفاف در بورس کالا بوده‌ایم و این بازار توانسته است کمک بسیاری را به مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داشته باشد.

استمرار عرضه سنگ آهن در بورس کالا از سوی ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو می گوید برنامه ایمیدرو در مجموعه های سنگ آهنی که استخراج آنها را برعهده دارد، عرضه در بورس کالاست و این موضوع تداوم خواهد داشت.

حمایت از صنایع با واقعی شدن قیمت ها

کیوان جعفری طهرانی کارشناس ارشد بین المللی بازارهای کالایی عرضه سنگ آهن در بورس کالا که برای نخستین بار در تالار حراجباز اتفاق افتاد را رویداد بسیار مثبتی برای این صنعت خواند و گفت: در این عرضه ها که به صورت Open Auction انجام می شود، خریداران واقعی تر قابلیت رقابت با یکدیگر را پیدا می کنند. به گفته وی، باید از این اقدام ایمیدرو استقبال کرد و به عقیده بنده، روند عرضه ها باید تداوم یابد به صورتی که طی چند ماه آینده قیمت ها واقعی تر از گذشته شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها