• ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
  • کد خبر: 48404
اوپک

اوپک پلاس انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت امسال ۵.۶ میلیون بشکه در روز رشد کند که کمتر از نرخ رشد ۵.۹ میلیون بشکه در روز است که یک هفته پیش توسط اوپک برآورد شده بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، آمنه بکر، معاون دقتر و مدیر ارتباطات اوپک در انرژی اینتلیجنس در توییتی با اشاره به ارزیابی کمیته فنی مشترک اوپک پلاس نوشت: تقاضا برای نفت در سال ۲۰۲۰ به میزان ۹.۷۲ میلیون بشکه در روز سقوط کرد.

اوپک کمتر از یک هفته پیش در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرده بود تقاضا برای نفت در سال میلادی جاری ۵.۹ میلیون بشکه در روز رشد می کند و برآوردی که در دسامبر از رشد تقاضا داشت را تغییر نداده بود اما هشدار داده بود که همه گیری کرونا ریسک نزولی شدن این برآوردها را به همراه دارد.

طبق یافته های کمیته فنی مشترک اوپک پلاس، تولید نفت همه اعضای اوپک پلاس از سهمیه تعیین شده در دسامبر ۷۲ هزار بشکه در روز فراتر رفت.

منابع آگاه در گروه اوپک پلاس هفته گذشته به رویترز اعلام کرده بودند نرخ پایبندی اعضای این گروه به توافق کاهش تولید در دسامبر ۲۰۲۰ به ۹۹ درصد در مقایسه با ۱۰۱ درصد در نوامبر کاهش داشته است.

در نشست روز سه شنبه کمیته فنی مشترک اوپک پلاس محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک اظهار کرد دورنمای بازار جهانی نفت و اقتصاد جهانی بهبود پیدا کرده و انتظار می رود اقتصاد جهانی پس از رشد منفی ۴.۱ درصدی در سال گذشته، امسال ۴.۴ درصد رشد مثبت پیدا کند.

اتحاد اوپک پلاس که حدود نیمی از عرضه نفت جهان را کنترل می کند، در حال اجرای محدودیت عرضه به میزان ۷.۲ میلیون بشکه در روز است. ایران به همراه ونزوئلا و لیبی از مشارکت در این پیمان معاف شده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس روز چهارشنبه دیدار می کند اما با توجه به این که سهمیه تولید فوریه و مارس تعیین شده است، بازار انتظار ندارد تغییرات مهمی درباره پیمان کاهش تولید در این نشست اعلام شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها