سازمان ملل متحد

سازمان ملل متحد هشدار داد که اقتصاد جهانی در یک وضعیت خطرناک قرار دارد و هنوز از تبعات بحران کرونا رنج می برد اما با این حال پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۱ با بهبود متوسط ۴.۷ درصدی مواجه شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، سازمان ملل متحد روز دوشنبه هشدار داد که اقتصاد جهانی در یک وضعیت خطرناک قرار دارد و هنوز از تبعات بحران کرونا و بیماری همه گیر کووید_۱۹ که تأثیر آن برای سال ها احساس خواهد شد، رنج می برد، اما با این حال پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۱ با بهبود متوسط ۴.۷ درصدی مواجه شود که به سختی می تواند خسارات سال ۲۰۲۰ را جبران کند.

در گزارش جدید سازمان ملل در مورد وضعیت اقتصادی و چشم انداز جهانی آمده است: این بحران که طی یک قرن اخیر بی سابقه بوده و توسط تأثیر جهانی ویروس کرونا به وجود آمده است، باعث کاهش ۴.۳ درصدی اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۰ شد.

این گزارش می افزاید: این شدیدترین انقباض در تولید جهانی از زمان رکود بزرگ که از سال ۱۹۲۹ آغاز شد بوده و بسیار بیشتر از انقباض ۱.۷ درصدی در دوران رکود بزرگ در سال ۲۰۰۹ است.

الیوت هریس، اقتصاددان ارشد سازمان ملل و دستیار دبیرکل توسعه اقتصادی گفت: عمق و شدت این بحران بی سابقه، روند آهسته و دردناک بهبود اقتصادی را نشان می دهد.

وی افزود: همانطور که با استفاده از واکسن های کرونا وارد مرحله بهبودی طولانی می شویم، باید تقویت سرمایه گذاری های طولانی مدت را شروع کنیم که مسیر بهبودی مقاوم تر را ترسیم می کند و این موضوع باید همراه با یک موضع مالی باشد که از ریاضت اقتصادی زودرس جلوگیری کند.

بر اساس این گزارش، تعطیلی ها، اقدامات قرنطینه ای و فاصله گذاری اجتماعی طی سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ "به نجات جان انسان‌ها کمک کرده اما معیشت صدها میلیون نفر را در سراسر جهان نیز مختل کرده است.

بر اساس این گزارش، تا ماه آوریل، اقدامات قرنطینه تقریباً ۲.۷ میلیارد شاغل را به صورت کامل یا جزئی تحت تأثیر قرار داده بود، که حدود ۸۱ درصد نیروی کار جهان را شامل می شد. ۱۳۱ میلیون نفر دیگر نیز فقیر شده اند، بسیاری از آنها زنان، کودکان و جوامع به حاشیه رانده شده هستند.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان که اولین بار بیماری کرونا در آنجا ظهور کرد، تنها کشوری در جهان بود که رشد اقتصادی مثبت یعنی ۲.۴ درصد را در سال ۲۰۲۰ ثبت کرد. سازمان ملل پیش بینی کرد که در سال ۲۰۲۱، اقتصاد چین ۷.۲ درصد رشد کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها