آرسلورمیتال

رییس جمهور لیبریا George Weah گفت: دولت این کشور انتظار دارد طی مذاکراتی با آرسلورمیتال، توافق نامه سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری را در آفریقای غربی منعقد کند.

به گزارش «کالاخبر» نقل از بلومبرگ، وی در سخنرانی خود در پایتخت (Monrovia) اعلام کرد: مذاکرات با این فولادساز درباره اصلاح توافق نامه موسوم به توافق نامه توسعه موادمعدنی، پیشرفت چشمگیری داشته است. وی افزود: تغییر در توافق نامه زمینه را برای ساخت یک واحد کنسانتره سازی با ارزش افزوده بالا، فراهم می کند.

️وی ادامه داد: پروژه جدید که توسط این شرکت مطرح شده است میزان صادرات لیبریا را سه برابر می کند و درآمدهای دولت این کشور را افزایش می دهد.

️اقتصاد لیبریا هنوز در تلاش است تا از اپیدمی ابولا که سال ۲۰۱۴ سراسر این کشور را فرا گرفت، رهایی یافته و بهبود یابد و اکنون با پیامدهای شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند.

️در این پروژه، آرسلورمیتال یک معدن سنگ آهن را در Yekepa در شمال لیبریا فعال می کند. براساس اعلام وب سایت این شرکت، یک طرح توسعه توسط آرسلورمیتال ارائه شده که صادرات سنگ آهن را به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش داده و یک واحد کنسانتره سازی در معدن Yekepa و نوار نقاله مدرن بارگیری کشتی (Ship Loader) در بندر Buchanan در سواحل لیبریا، می سازد.

️این شرکت اولین بار در سال ۲۰۱۳ این توسعه را آغاز کرد اما پس از بحران ابولا و سپس سقوط قیمت سنگ آهن آنرا به تاخیر انداخت.

️در سال ۲۰۱۹، زمانی که دولت لیبریا با هلدینگ  Prista Oil Holding EAD مستقر در بلغارستان قرارداد اعطای امتیاز انحصاری امضا کرد با شکست بزرگتری روبرو شد و آرسلورمیتال را برای ارائه یک تضمین که دسترسی مستمر و بی وقفه به منطقه را داشته باشد، تحت فشار قرار داد.

️او گفت: همچنین مطالعات امکان سنجی FS درمورد توسعه خطوط ریلی که به گینه (کشور همسایه) امکان انتقال سنگ آهن از معدن Zogota از طریق لیبریا را می دهد به پایان رسیده است.

️رئیس جمهور لیبریا همچنین اعلام کرد که این کشور قصد دارد با هدف تقویت تولیدات صنعتی و جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی FDI، برق را از ساحل عاج Ivory Coast وارد کند.

منبع: کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها