جعفر قادری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: پتروشیمی یکی از بخش‌های اصلی صنعت کشور و طلایه‌دار ایجاد ارزش افزوده در منابع نفت و گاز است و این صنعت نقشی اساسی در شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار دارد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این که صنعت پتروشیمی در ایجاد ارزش افزوده بیشتر، اشتغال بالاتر، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، ارزآوری و ... بسیار نقش‌آفرین است، اظهار کرد:  صنعت پتروشیمی به عنوان یکی از صنایع مهم و استراتژیک در مسیر توسعه متوازن قرار گرفته است یکی از بخش‌های اصلی صنعت کشور و طلایه‌دار ایجاد ارزش افزوده در منابع نفت و گاز است.

نماینده شیراز مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این صنعت نقشی مهم  و اساسی در شکوفایی اقتصادی، توسعه پایدار و بومی‌سازی فناوری دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: برای بهتر شدن وضع موجود، حضور موثر در بازارهای جهانی، توسعه کار آفرینی، اشتغال و مصادیقی از این نوع باید به سمت تبدیل مواد خام به محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا حرکت کرد.

وی به جهش سوم صنعت پتروشیمی نیز اشاره و عنوان کرد: این جهش اگر با رونق تولیدات صنایع پایین‌دستی همراه باشد، افزون بر ایجاد اشتغال فراوان، ارزش‌ افزوده بسیاری را نیز برای کشور به همراه دارد.

قادری به نقش و جایگاه صنعت پتروشیمی در اقتصاد ایران اشاره و تصریح کرد: صنعت پتروشیمی ایران هم‌اکنون می‌تواند خود را به‌ عنوان پیشران اقتصاد کشور مطرح سازد و قطار اقتصادی کشور را به حرکت درآورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها