پتروشیمی

شرکت ریلاینس هند کل سهام واحد تبدیل مستقیم نفت خام به محصولات شیمیایی را با هدف جذب سرمایه‌های خارجی واگذار می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت ریلاینس اینداستریز واحد تبدیل مستقیم نفت خام به محصولات شیمیایی خود را واگذار می کند این اقدام مسیر را برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی مانند شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو به این کسب و کار هموار خواهد کرد.

سعودی آرامکو، بزرگترین صادرکننده نفت خام جهان همسو با راهبرد توسعه حضور خود در فعالیت‌های پایین‌دستی در حال دستیابی به ۲۰ درصد از سهام ریلاینس در واحد تبدیل نفت به مواد شیمیایی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار است.

تکمیل این معامله از مارس ۲۰۲۰ به اوایل سال ۲۰۲۱ موکول شد.

یک منبع از وزارت تجارت و صنایع هند گفت: علاوه بر معامله با آرامکو که ممکن است به‌زودی نهایی شود، ریلاینس می تواند با دیگر شرکت‌های بزرگ نفت و گاز نیز معاملات سرمایه‌گذاری انجام دهد.

کسب و کار تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی شامل همه کارخانه‌های پالایش نفت و پتروشیمی و دارایی‌های بخش تولید در جامانگار، داهج، هزیرا، ناگوتی، ودودرا، پاتالاگانگا، سیلواسا، بارابانکی و هوسیارپور در هند می‌شود.

موکش امبانی، رئیس هیئت مدیره گروه ریلاینس در مجمع عمومی سالانه این شرکت در جمع سهامداران گفته بود: ریلاینس یکی از تولیدکنندگان بزرگ محصولات پتروشیمی در هند، نیز در پروژه تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی به دنبال مشارکت راهبردی با دیگر شرکت‌های بین‌المللی بوده است.

وی افزود: مشارکت‌های بالقوه در این زمینه به ایجاد ظرفیت تولید رقابتی در مجتمع‌های کنونی با هدف برطرف کردن نیازهای مواد شیمیایی هند که همچنان وارد می‌شود، کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها