طلا

طبق گزارش شورای جهانی طلا (WGC)، تقاضا برای طلا و جواهرات در جهان طی سال گذشته به کمترین میزان خود از زمان شروع بررسی ها در سال ۱۹۹۵ رسیده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، براساس این گزارش شورای جهانی طلا (WGC) که روز پنجشنبه در دسترس خبرگزاری تاس قرار گرفت، علت این سقوط تقاضا، همه گیری ویروس کرونا و قیمت بالای طلا اعلام شده است.

در این گزارش آمده است: تقاضا برای طلا و جواهرات در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ با ۱۳ درصد کاهش به ۵۱۵.۹ تن رسید. در نتیجه کل تقاضای سالانه در این بخش ۱۴۱۱ تن بود که ۳۴ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ و حداقل سالانه در تاریخ مشاهدات ماست.

شورای جهانی طلا همچنین گفت: با وجود بهبود تقاضا در سه ماهه چهارم، بازار این محصول قادر به فائق شدن بر مشکلات مداوم خود در رابطه با بیماری همه گیر کووید-۱۹ نبوده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر کاهش سالانه تقاضای جهانی به دلیل کاهش فروش در چین و بوده هند است.

این شورا پیش بینی می کند که تقاضای طلا و جواهر در آینده نزدیک نسبتاً کم خواهد بود اما واکسیناسیون گسترده و بهبود عملکرد اقتصادی امید به بهبود این بخش در سال ۲۰۲۱ را فراهم می کند.

گزارش شورای جهانی طلا همچنین می گوید در روسیه تقاضا برای جواهرات در سال ۲۰۲۰ به میزان یک چهارم کاهش یافته و به ۳۳.۳ تن رسیده است. تقاضای کلی برای طلا نیز در این کشور با ۲۰ درصد کاهش از ۴۸.۱ تن در سال ۲۰۱۹ به ۳۸.۳ تن در سال ۲۰۲۰ رسیده است.

تقاضای جهانی برای شمش و سکه طلا نیز در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰ به میزان ۱۰ درصد افزایش یافته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها