یعقوبی

مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران از راه اندازی تالار حراج باز در بورس کالای ایران از روز شنبه مورخ ۱۱ بهمن ۹۹ خبر داد و گفت: این تالار برای مبادله کالاهایی که به زمان رقابت بیش تر نیاز دارد، راه اندازی می شود و با معاملات سنگ آهن افتتاح می شود.

عباس یعقوبی در گفت و گو با «کالاخبر» اظهار داشت: با فراهم شدن زیرساخت های موجود، از روز شنبه هفته آینده از تالار حراج باز بورس کالای ایران رونمایی می شود که این دست معاملات در بازارهای دنیا نیز مرسوم است.

یعقوبی افزود: در بخشی از معاملات کالاها با توجه به ماهیت آن ها خریداران نیاز به زمان بیش تری جهت تصمیم گیری و خرید در زمان رقابت  دارند. در ابتدا این تالار برای معاملات یکجا در نظر گرفته شده است که در ادامه سایر کالاها و محصولات نیز به این تالار اضافه خواهد شد.

مدیر عملیات بازار بورس کالای ایران در خصوص نحوه انجام معاملات در تالار حراج باز گفت: زمان های سبز (پیش گشایش)، زرد (مظنه یابی) و آبی (زمان های توقف) در تالار حراج باز مانند سایر تالارها انجام می شود اما زمان قرمز (رقابت) این تالار متفاوت از سایر تالاهارست.

یعقوبی ادامه داد: در زمان قرمز تالار حراج باز که یک دقیقه است، اگر سفارش خریدی با قیمت بالاتر از سفارش های موجود ثبت شود، مجدد زمان قرمز یک دقیقه تمدید می شود و این فرآیند ادامه پیدا می کند تا زمانی که سفارش قیمت بالاتری در یک دقیقه پایانی ثبت نشود و به این ترتیب بالاترین قیمت باقی مانده در سیستم به عنوان خریدار شناخته می شود.

او با بیان اینکه زمان یک دقیقه در تالار حراج باز حسب نظر ناظر تالار قابل تغییر است، گفت: براساس هماهنگی ها، تالار حراج باز از ساعت ۱۴:۳۰ شنبه آینده با عرضه سنگ آهن راه اندازی می شود.

به گفته یعقوبی، امکان حضور کارگزار نماینده خریدار و فروشنده در تالار حراج باز با هماهنگی قبلی فراهم است تا امکان مذاکره در حین معامله برای آن ها وجود داشته باشد.

به گزارش «کالاخبر»، در پایین جدول زمانبندی شروع تالارهای بورس کالای ایران از روز شنبه مورخ ۱۱ بهمن ۹۹ به همراه جدول اعلام زمان های سبز، زرد، قرمز و آبی در انجام معاملات را مشاهده می کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها