• ۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
  • کد خبر: 47793
قراضه

به علت افزایش تقاضا، واردات قراضه ویتنام در ماه دسامبر رکورد زد و برای اولین بار، واردات آهن قراضه ویتنام در سال ۲۰۲۰ به بالای ۶ میلیون تن رسید.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از آرگوس، اساس آمار گمرک ویتنام، واردات قراضه آهنی در سال ۲۰۲۰ با ۱۱ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۶.۲۷ میلیون تن رسید در حالی که واردات دسامبر ۷۹۸ هزار و ۴۱۹ تن به تنهایی بود.

️واردات از عرضه کنندگان اصلی نظیر ژاپن به ۳.۴ میلیون تن افزایش یافت و به ویتنام اجازه داد از کره جنوبی به عنوان بزرگترین مقصد برای قراضه ژاپن در سال ۲۰۲۰ پیشی بگیرد.

️واردات از سایر عرضه کنندگان عمده در ماه دسامبر نسبت به ماه نوامبر افزایش قابل توجهی را به ثبت رسانده است. تقاضای قراضه داخلی ژاپن از ماه نوامبر بهبود یافت و وضعیت برای بازارهای صادراتی کمرنگ تر شد.

تقاضای بیشتر قراضه ویتنام ناشی از افزایش ظرفیت و تولید فولاد خام در ویتنام بود.

️ویتنام به سرعت توانست گسترش کروناویروس را کنترل نماید و اقتصاد خود را تحریک کند تا از تقاضای فولاد خود حمایت کند.

تولید فولاد خام این کشور در بین ماه های ژانویه تا نوامبر رشد ۴۴ درصدی داشته و به ۲۶.۶ میلیون تن رسید و در ماه نوامبر با حدود ۱۶۷ درصد رشد نسبت به نوامبر سال گذشته تولید را به ۴ میلیون و ۹۸ هزار تن رساند که بخشی از این افزایش ظرفیت ناشی از روی کار آمدن ظرفیت جدید تولیدکننده فولاد ویتنام یعنی Hoa Phat بوده است.

️بسیاری از تولیدکنندگان فولاد ویتنام از آوریل ۲۰۲۰ از تمایل قوی خرید محصولات نیمه نهایی فولاد از سوی چینی ها بهره برده اند. ویتنام در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۳ میلیون تن محصولات نیمه نهایی به چین صادر کرد که ۷.۶ برابر حجم صادرات در سال ۲۰۱۹ بوده است.

️در اواخر سال زمانی که تمایل خرید از سوی چینی ها کاسته شد، تقاضای فولاد در بازار ویتنام و دیگر کشورهای جنوب شرق آسیا به سرعت افزایش یافت.

روند ️فروش مطلوب و چشم انداز مثبت، کارخانه های ویتنامی را ترغیب کرد تا برای تکمیل نیازهای تولید خود، قراضه را دوباره ذخیره نمایند. از اینرو، واردات از آمریکا در ماه دسامبر افزایش یافت و عرضه کنندگان آمریکایی شروع به حمل بیشتر قراضه به ویتنام از اواسط سال کردند و این روند در اواخر سال تسریع شد زیرا ویتنام بالاترین قیمت خرید قراضه را در بین مقاصد صادراتی آمریکا داشته است.

️البته واردات از آمریکا در سال ۲۰۲۰ در پی محدودیت عرضه ناشی از نرخ جمع آوری کندتر قراضه در طول قرنطینه ها، کمتر از سال های گذشته بوده است. البته در مقابل کارخانه های فولادساز آمریکا نیز برای رقابت در مقابل منابع محدود قراضه، قیمت های خرید داخلی خود را افزایش دادند.

️واردات آهن قراضه ویتنام از هنگ کنگ و استرالیا نیز در ماه دسامبر نسبت به ماه های قبل افزایش داشت. خریداران وقتی که قیمت عرضه کنندگان اصلی بسیار بالا رفت یا محدودیت دسترسی ایجاد شد، به واردات از این مناطق روی آوردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها