نفت

تقاضای بالاتر برای محموله‌های نفت اورال روسیه به دنبال کاهش تولید نفت عربستان باعث یک دلار افزایش قیمت آن در شمال غرب اروپا شده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، از زمان اعلام کاهش داوطلبانه تولید نفت عربستان در آغاز ماه جاری میلادی، تقاضا برای نفت خام اورال روسیه از طرف پالایشگاه های اروپا افزایش یافته و در نتیجه قیمت آن هم بالاتر رفته است.

تنها دو محموله از ۴۸ محموله نفت اورال روسیه که از بندر بالتیک این کشور در این ماه بارگیری شده بودند، هنوز فروش نرفته‌اند.

تقاضای بالاتر برای محموله‌های نفت اورال روسیه باعث یک دلار افزایش قیمت آن در شمال غرب اروپا از کریسمس تاکنون شده است. نفت اورال روسیه در روز جمعه ۷۰ سنت کمتر از شاخص نفت برنت به فروش رسید که حدود یک دلار در هر بشکه بالاتر از قیمت آن قبل از کریسمس بود. قیمت نفت خام روسیه در آخرین ماه ۲۰۲۰ به پایین ترین رقم طی هشت ماه گذشته رسیده بود.

اقدام عربستان در کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز از تولید خود، بازار نفت را شوکه کرد. عربستان همچنین قیمت رسمی فروش نفت خود را برای آسیا در ماه فوریه افزایش داد. قیمت نفت سبک عربستان ۷۰ سنت در هر بشکه بالا رفته و یک دلار در هر بشکه گرانتر از شاخص نفت خاورمیانه یعنی شاخص عمان/دبی به فروش می‌رسد.

کاهش تولید عربستان و افزایش قیمت نفت آن باعث شده پالایشگاه‌های آسیا به دنبال عرضه‌کنندگان دیگری باشند و در این بین محموله‌های نفت دریای شمال سود برده‌اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها