ساختمان جديد

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران می گوید که با توجه به صدور اوراق ۱۰۰ سوتی در بازار گواهی سپرده شمش طلا، پیش‌بینی می‌شود این بازار با استقبال سرمایه گذاران روبه رو شود. به گفته او، با توجه به اینکه در حال حاضر امکان خرید شمش‌های یک کیلو گرم جهت حفظ ارزش آتی ذخیره و پس‌انداز مردم وجود ندارد، در این زمینه با راه‌اندازی اوراق، امکان خرید طلا برای عام مردم به میزان سپرده و نقدینگی عامه جامعه فراهم می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، محسن نادری سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران با بیان این مطلب گفت: کاهش هزینه‌های نگهداری و جابجایی، امنیت حفظ سرمایه برای دارنده اوراق، کاهش فاصله زمانی بین تولید و متقاضی، حذف واسطه‌ها، شفاف‌سازی و کمک به ثبات قیمت‌ها از نتایج راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا خواهد بود.

وی افزود: استانداردسازی شمش‌های طلا بر اساس ISO۱۷۰۲۵ لحاظ می‌شود و با معامله گواهی سپرده شمش طلا در بورس، هزینه ساخت در خرید (کارمزد یا اجرت و…) حذف می‌شود.

سرپرست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران معتقد است با راه اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش به‌ منظور خرید مواد اولیه، پرداخت حقوق و مزایای کارگران و همچنین افزایش تولید تسهیل خواهد شد.

نادری عنوان کرد: همچنین از این طریق قابلیت نقد شوندگی بالا، قابلیت خرید به میزان سرمایه خریدار، نبود محدودیت زمانی برای خرید طلا همراه با ریسک خرید و فروش پایین، حاصل می شود.

سرپرست شرکت طلای زرشوران گفت: با توجه به اینکه شرکت طلای زرشوران ۱۰۰ درصد دولتی است و متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران است، بنابراین ورود به بازار سرمایه باید از طریق مکانیزم های قانونی انجام پذیرد.

وی افزود: با توجه به گسترش بازار سرمایه در میان مردم و استقبال از این بازار و با توجه به صدور اوراق ۱۰۰ سوتی پیش‌بینی می‌شود، تقاضای کافی و ۱۰۰ درصدی برای فروش گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا وجود داشته باشد.

سرپرست شرکت طلای زرشوران گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان خرید شمش‌های یک کیلو گرم جهت حفظ ارزش آتی ذخیره و پس‌انداز مردم وجود ندارد، در این زمینه با راه‌اندازی اوراق، امکان خرید طلا برای عام مردم به میزان سپرده و نقدینگی عامه جامعه فراهم می‌شود.

گفتنی است معدن طلای زرشوران در ۳۵ کیلومتری شمال شهر تکاب و در فاصله ۷ کیلومتری روستای زرشوران واقع شده است. 

به گزارش «کالاخبر»، سوت کوچک‌ترین واحد اندازه‌گیری وزن برای طلا به حساب می‌آید و هر گرم طلا معادل ۱۰۰۰ سوت است؛ به این ترتیب اگر حدودا هر گرم طلا را ۹۰۰ هزار تومان در نظر بگیریم، هر گواهی سپرده شمش طلا (۱۰۰ سوت) معادل ۹۰ هزار تومان می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها