هند

دولت هند صدور گواهینامه سازمان ملی استاندارد (BIS) برای واردات اتیلن گلیکول، تولوئن، اکریلات بوتیل، اسید ترفتالیک و آنتیدر فتالیک را به نیمه سال ۲۰۲۱ موکول کرده است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، وزارت مواد شیمیایی و کودهای هند در ۲۴ دسامبر ۲۰۲۰ مقررات جدید صدور گواهینامه برای واردات بعضی از کالاها را ۱۸۰ روز تمدید کرده بود.

استانداردهای جدید سازمان ملی استاندارد هند برای واردات محصولات پتروشیمی یادشده ابتدا قرار بود از ژانویه ۲۰۲۱ اجرا شود.

یک مقام وزارت مواد شیمیایی و کودهای هند گفت: احتمال دارد الزام‌های جدید صدور گواهینامه از ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی لازم الاجرا شود، جدول زمانی جدید پس از انتشار در روزنامه رسمی قابل اجرا خواهد بود.

وی افزود: به طور مشابه  استانداردهای صدور گواهینامه برای متانول، اسیداستیک و آنیلین که قرار بود از اوت سال ۲۰۲۰ میلادی اجرا شوند، اکنون تنها تا مه ۲۰۲۱ اجرا می‌شود.

روند صدور گواهینامه به دلیل مشکلات ناشی از شیوع ویروس همه‌گیری جهانی کرونا و قرنطینه‌ها به تأخیر افتاده است، این موضوع تکمیل فرآیند صدور گواهینامه برای تأمین کنندگان بین‌المللی مواد شیمیایی را دشوار می‌کرد.

هند صدور گواهینامه الزامی برای مواد شیمیایی و واردات دیگر محصولات را مانعی غیر تعرفه‌ای در برابر کاهش واردات در نظر گرفته است.

کاستیک سودا نخستین ماده شیمیایی است که در آوریل ۲۰۱۸ تحت این گواهینامه قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها