نفت

گلدمن ساکس پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت تا اواسط سال ۲۰۲۱ به ۶۵ دلار می رسد که شش ماه زودتر از پیش بینی قبلی این بانک سرمایه گذاری است.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایسنا، در پی تصمیم غیرمنتظره عربستان سعودی برای کاهش تولید به میزان یک میلیون بشکه در روز در ماه های فوریه و مارس، گلدمن ساکس اعلام کرد سطح تولید مارس گروه اوپک پلاس نزدیک به رکورد پایین اخیر خواهد ماند و همزمان تقاضای جهانی برای نفت تحت تاثیر هوای گرمتر و گسترش واکسیناسیون، بهبود چشمگیری خواهد یافت.

جفری کوری، مدیر جهانی تحقیقات کالای گلدمن ساکس در یادداشتی نوشت: با عرضه واکسن ها در سراسر جهان احتمال این که بازار نفت از سه ماهه دوم دچار کمبود عرضه شود، افزایش پیدا می کند.

گلدمن ساکس در دسامبر با اشاره به افت ارزش دلار، هزینه دولت و گذار انرژی، قیمت ۶۵ دلار را برای هر بشکه نفت برنت تا پایان سال ۲۰۲۱ پیش بینی کرده بود.

بهای معاملات نفت برنت هفته گذشته تحت تاثیر تصمیم اوپک برای ثابت نگه داشتن تولید تا پایان مارس، بیش از ۱۰ درصد صعود کرد و آخرین بار ۵۵ دلار و ۱۹ سنت در هر بشکه معامله شد.

با وجود رشد اخیر موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا، گلدمن ساکس بیش از سایر بانک ها و موسسات نسبت به قیمت نفت خوش بین بوده است. اس اند پی گلوبال پلاتس آنالیتیکس در دسامبر پیش بینی کرده بود قیمت نفت برنت تا پایان سال ۲۰۲۱ از مرز ۵۰ دلار عبور می کند. بانک سوییسی یو بی اس هم هفته گذشته در واکنش به تصمیم عربستان برای کاهش یکجانبه تولید، پیش بینی کرد قیمت نفت برنت تا اواسط امسال به ۶۰ دلار می رسد.

گلدمن ساکس در بخش عرضه پیش بینی کرد اوپک پلاس برای افزایش سریع تولید به منظور تامین تقاضای بهبود یافته به سختی تلاش خواهد کرد. دورنمای بازار نفت این گروه کمبود عرضه ۱.۳ میلیون بشکه در روز در فاصله آوریل تا ژوییه با وجود افزایش تولید اوپک پلاس به میزان چهار میلیون بشکه در روز را پیش بینی کرده است.

بر اساس گزارش پلاتس، گلدمن ساکس انتظار دارد در خارج از اوپک پلاس، واکنش صنعت شیل آمریکا به قیمتهای بالاتر به دلیل هزینه های بالاتر سرمایه و دیسیپلین مالی، ملایم باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها