کاتد مس

بررسی آمار تجارت خارجی در دوره ۹ ماهه امسال گویای صادرات ۸۰ هزار تن کاتد و قطعات کاتد مس به ارزش ۵۱۲ میلیون دلار است.

به گزارش «کالاخبر»؛ آمارهای گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی است، میانگین قیمت هر تن کاتد مس صادراتی ۶ هزار و ۳۹۴ دلار ثبت شد.

کاتدهای مس به عنوان مواد خام اولیه برای تولید محصولاتی با مس که خلوص بالا دارند و برای آلیاژ مس استفاده می­ شود، از کاتدهای مسی برای ساخت آلیاژهایی مانند برنج، برنز و فولاد آلیاژی استفاده می شود و علاوه براینکه در صنایع سیم، کابل و ترانسفورماتور کاربرد وسیعی دارد، در حمل و نقل ، وسایل برقی و ماشین آلات، تجهیزات دفاعی و ساخت و ساز به مصرف می رسد.

براساس داده های مقدماتی وزارت صنعت، میزان تولید کاتد مس در دوره ۹ ماهه امسال به رقم ۱۹۲ هزار تن رسید که در مقایسه با دوره مشابه پارسال ۹ درصد افزایش داشته است.

جداول مورد بررسی گویای آن است که در دوره هشت ماهه امسال نیز در زمینه تولید کاتد مس رشد ۷.۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته محقق شد و به رقم ۱۸۸.۹ هزار تن رسید. ضمن اینکه در دوره فروردین لغایت آبان ماه پارسال در مجموع ۱۷۶.۳ هزار تن کاتد مس تولید شده بود.

اتاق بازرگانی تهران در بررسی خود از آمار تجارت خارجی آورده است، امسال در ۹ ماهه در بین ۳۰ قلم کالای مهم صادراتی بدون احتساب کالاهای صادراتی به عراق، صادرات کاتد و قطعات کاتد مس در جدول مربوطه جایگاه ششم را به خود اختصاص داده است. 

آمار تجارت خارجی ایران در هشت ماهه امسال نشان داد که حدود ۲۹۲.۵ میلیون دلار صادرات ایران به چین (معادل ۶.۶ درصداز کل صادرات به این کشور) به صدور کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه اختصاص داشت.

آمار گمرک گویای آن است که در دوره هشت ماهه امسال ۴۵.۶ هزار تن کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده به چین صادر شده که میانگین قیمت آن هر تن ۶ هزار و ۴۱۴ دلار ثبت شد.

همچنین هشت ماهه منتهی به آبان ۹۹ نیز هندی‌ها در بخش واردات غیرنفتی خود از ایران بیشترین سهم را به خرید کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده با ۶۵.۴ میلیون دلار اختصاص دادند.

 هند در هشت ماهه امسال حدود ۴۵۱ میلیون دلار از ایران کالاهای غیر نفتی خریداری کرد که سهم نخست آن مربوط کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده با ۱۴.۵ درصد بود.

بررسی های اتاق بازرگانی تهران گویای آن است که متوسط قیمت صادراتی این محصول به هند ۶ هزار و ۴۰۷ دلار به ازای هر تن ثبت شده و ارزیابی صورت گرفته نشان می دهد که در دوره این گزارش بیش از ۹۳ درصد ارزش صادرات کالای غیر نفتی ایران به هند مربوط به ۵۰ قلم کالا بود.

آمار تجارت خارجی در بخش معدن وصنایع معدنی در سال ۹۸ گویای آن است که میزان صادرات مس و تولیدات پایین دستی آن بالغ بر یک میلیارد و ۲۴۱ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۵۱۵ دلار ثبت شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها