اتحادیه اروپا+ترکیه

اتحادیه اروپا بر اساس یک تحقیق مداوم در مورد دامپینگ، از روز جمعه ۸ ژانویه تعرفه هایی را بر روی محصولات آهن و فولاد ترکیه وضع کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از رویترز، براساس متن نشریه رسمی اتحادیه اروپا که روز پنجشنبه منتشر شد، این تعرفه ها از ۴.۸ تا ۷.۶ درصد خواهد بود و بر شرکت های ترکیه ای شامل Erdemir و Isdemir و Colakoglu Metalurji و نیز Habas تاثیر می گذارد. 

این شکایت رسمی نشان می دهد که مصرف فولاد اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۴ درصد کمتر بوده است، در حالی که صادرکنندگان ترکیه در مدت مذکور سهم بازار خود را از ۲.۸ درصد به ۸.۱ درصد افزایش داده بودند. بخشی از این اقدامات اتحادیه اروپا علیه سایر صادرکنندگان فولاد مانند چین و برزیل نیز اعمال خواهد شد. 

این تحقیقات نشان می دهد، درحالی که قیمت های ترکیه به طور کلی افزایش داشته ولی همچنان از قیمت تولیدکنندگان اتحادیه اروپا کمتر است. 

براساس اعلام اقای Ugur Dalbeler، نایب رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان فولاد ترکیه، این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۳ میلیارد دلار نورد گرم فولادی به اتحادیه اروپا صادر کرده است. 

این تعرفه به مدت شش ماه اعمال شده و همزمان تحقیقات تکمیل می گردد. اتحادیه اروپا در صورت تأیید دامپینگ ترکیه، این تعرفه موقت را ادامه می دهد. 

تحقیقات پیرامون این موضوع در ماه می سال گذشته و به دنبال شکایت انجمن فولادسازان اروپا Eurofer آغاز و انجام شد. 

همچنین یک تحقیق ضد یارانه ای درباره همین محصول از ترکیه انجام شده است که این موضوع نیز در جولای سال جاری به نتیجه می رسد. گفتنی است، محصولات فولادی ترکیه قبلاً نیز مشمول سهمیه بندی اتحادیه اروپا شده بودند. 

آقای Dalbeler به رویترز گفت: بخش فولاد ترکیه در حال حاضر قادر به فعالیت با حاشیه سود بالا نیست و اکنون این موضوع و وضع این تعرفه ها ما را از رقابت در بازار اروپا دور خواهد کرد. 

ترکیه در سال ۲۰۱۸  با جهش ۶۵ درصدی و صادرات ۶.۱۷ میلیون تن محصولات فولادی به اتحادیه اروپا، اصلی ترین منبع تامین محصولات نهایی فولادی به اتحادیه اروپا بود. 

در سال ۲۰۱۸، اتحادیه اروپا پس از وضع تعرفه های ۲۵ درصدی فولاد توسط واشنگتن و بسته شدن بازار آمریکا به روی بسیاری از صادرکنندگان، اقدامات محافظاتی برای کنترل فولاد وارداتی برای محافظت از تولیدکنندگان اروپایی در نظر گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها