فولاد

میزان ظرفیت سازی و تولید واقعی در زنجیره فولاد طی سال های ۹۲ تا پایان ۹۸ بین ۶۶ تا حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد که در این میان گندله بیشترین رشد و کنسانتره بعد از آن و در جایگاه دوم ظرفیت سازی قرار گرفت. رشد ظرفیت سازی بخش آهن اسفنجی و فولاد خام نیز به ترتیب ۸۰ درصد و ۶۶ درصد بود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از ایمیدرو، ایمیدرو با طراحی و اجرای استراتژی جدید و در راستای سیاست های کلان دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت،‌ توانست با مشارکت بخش خصوصی و جذب سرمایه، رشد جهشی ظرفیت های تولید در این زنجیره را رقم بزند. در بین زنجیره فولاد، گندله سنگ آهن با رشد بیش از ۱۱۶ درصدی بیشترین جهش در ظرفیت سازی را پیدا کرد. پس از آن ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن با افزایش ۹۹.۷ درصدی، در جایگاه دوم ظرفیت سازی قرار گرفت.

در مدت مورد بررسی، ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن از ۲۸.۷ میلیون به ۵۷.۶ میلیون تن رسید و تولید این ماده معدنی از ۲۳.۸ میلیون تن به ۴۷.۳ میلیون تن ارتقا یافته است. این امر به مفهوم رشد ۹۹.۷ در ظرفیت سازی و ۹۸.۶ درصدی در تولید کنسانتره سنگ آهن است.

گندله سازی

در همین حال ظرفیت تولید گندله سنگ آهن رشد ۱۱۶.۵ درصدی را کسب کرد به طوری که از ۲۲ میلیون به ۴۷.۶ میلیون تن ارتقا پیدا کرد و همزمان تولید آن نیز با افزایش ۱۰۰.۸ درصدی از ۲۰ میلیون به ۴۱.۷ میلیون تن رسید.

آهن اسفنجی

از سوی دیگر ظرفیت تولید آهن اسفنجی نیز رشد نزدیک به ۸۰ درصدی را تجربه کرد و از ۱۹.۶ میلیون به ۳۵.۳ میلیون تن افزایش یافت. همچنین تولید این محصول با رشد ۷۳.۶ درصدی از ۱۵.۵ میلیون به ۲۷ میلیون تن رسید.

فولاد خام

در ظرفیت تولید فولاد خام (انواع شمش) نیز رشد ۶۶.۶ درصدی را شاهد بودیم به طوری که رقم ظرفیت سازی آن از ۲۲.۵ میلیون به ۳۷.۵ میلیون تن رسید. از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ تولید فولاد خام از ۱۶.۱ میلیون به ۲۷.۲ میلیون تن رسید که نشان از رشد نزدیک به ۶۹ درصدی دارد. طبق برنامه ریزی های انجام شده و بر اساس طرح های در دست اجرا، طی سال ۹۹ (تا پایان سال) نیز ظرفیت ها و تولید واقعی در این زنجیره بین ۳۱ تا ۶۷ درصد رشد را کسب خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها