پروپیلن

شرکت پتروشیمی اَدونس پتروکمیکال عربستان محصول پلی‌پروپیلن مجتمع اَدونس پلی‌الفین در منطقه جبیل را پیش فروش می‌کند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از نیپنا، شرکت پتروشیمی اَدونس پتروکمیکال (Advanced Petrochemical) عربستان از طریق شرکت تابعه خود ادونس گلوبال اینوستمنت برای پیش فروش محصول پلی‌پروپیلن مجتمع در حال ساخت اَدونس پلی‌الفین با شرکت‌های بازرگانی وینمار، تریکون و میتسوبیشی توافقنامه‌های جداگانه امضا کرده است.

توافقنامه‌های یادشده تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۸ معتبر است و محموله‌های پلی‌پروپیلن از مجتمع در حال ساخت اَدونس پلی‌الفین واقع در منطقه صنعتی جبیل تحویل مشتریان می‌شود.

مجموع حجم پلی‌پروپیلن پیش فروش شده در این توافقنامه‌ها ۶۲۰ هزار تن در سال است.

شرکت‌های وینمار و تریکون هر کدام سالانه ۲۵۰ هزار تن پلی‌پروپیلن می‌خرند، درحالی‌که میتسوبشی سالانه ۱۲۰ هزار تن از این محصول را خریداری می‌کند.

این توافقنامه از زمان آغاز فعالیت تجاری پلی‌الفین منطقه صنعتی جبیل که برای نیمه‌دوم سال ۲۰۲۴ هدف‌گذاری شده، لازم الاجرا خواهد بود.

جزئیات بیشتری درباره نحوه قیمت‌گذاری اساسی توافقنامه‌های خرید موجود نیست.

اَدونس پلی‌الفین در منطقه صنعتی جبیل دارای ظرفیت تولید سالانه ۸۰۰ هزار تن است و خوراک پروپیلن برای آن از یک واحد برنامه‌ریزی شده و یکپارچه هیدوژن‌زدایی پروپان تأمین می‌شود.

بر پایه این گزارش، اَدونس پلی‌الفین یک سرمایه‌گذاری مشترک بین اَدونس گلوبال اینوستمنت متعلق به شرکت اَدونس پتروکمیکال عربستان و اس‌کی گس پتروکمیکال کره جنوبی است.

شرکت پتروشیمی شرکت اَدونس پتروکمیکال عربستان ساخت یک واحد جدید هیدروژن‌زدایی پروپان (PDH) و یک کارخانه پلی پروپیلن (PP) در شهرک صنعتی الجبیل را در سال ۲۰۲۱ آغاز می‌کند.

اَدونس پلی‌الفین (APOC) به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه اَدونس پتروکمیکال عربستان با سهم ۸۵ درصدی، برای تامین مالی بخشی از اجرای این پروژه از صندوق بین‌المللی توسعه عربستان (SIDF) ۳ میلیارد ریال (۸۰۰ میلیون دلار) وام دریافت می‌کند.

اَدونس پتروکمیکال عربستان هم‌اکنون در شهرک صنعتی الجبیل در حال فعالیت است، در حالی که شرکت تابعه آن در کره جنوبی اس‌کی اَ دونسد در اولسان پروپیلن تولید می‌کند. بر اساس داده‌های آی‌سی‌آی‌اس، اَدونس پتروکمیکال عربستان هم‌اکنون ۴۵۵ هزار تن در سال پروپیلن و ۴۸۰ هزار تن در سال پلی‌پروپیلن تولید می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها