مهدوی

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، هرگونه پیش فروش داخلی محصولات این صنعت را رد کرد و گفت: نیاز صنعت پتروشیمی به مواد اولیه باید از طریق بورس کالا تامین شود و ما مجاز نیستیم که حتی یک کیلوگرم از محصولات پتروشیمی را خارج از بورس عرضه کنیم.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره دلایل افزایش قیمت PVC در بازار گفت: بحث پیش فروش ۳ ماهه محصولات پتروشیمی مربوط به صادرات است و در بازارهای داخلی هیچ پیش فروشی انجام نمی شود.

وی افزود: برای استفاده داخلی، تمام کالاها براساس سامانه بهین یاب عرضه می‌شود و به هیچ وجه کالایی خارج از سامانه به فردی تعلق نمی گیرد و نیاز به مواد اولیه پتروشیمی باید از طریق بورس کالا تامین شود.

مهدوی ابهری ادامه داد: ما مجاز نیستیم که حتی یک کیلوگرم از محصولات پتروشیمی را خارج از بورس عرضه کنیم و پیش فروش  محصولات فقط برای بازار های خارجی انجام می شود.

وی بیان کرد: قیمت گذاری PVC بر اساس قیمت فوب تعیین می شود، قیمت فوب از آیسیس و چند منبع دیگر استخراج و پس از  ۵ درصد تخفیف در قیمت ارز نیما ضرب می‌شود؛ این فرمول قیمت گذاری PVC است.

در تامین گاز پتروشیمی‌ها با کمبود مواجه ایم

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی در پاسخ به این سوال که آیا برای تولید PVC مشکلی در تامین خوراک وجود دارد، اظهار کرد: در تولید PVC مشکل خوراک وجود ندارد و فقط بحث تامین گاز واحدها مطرح است، در این روزها که هوا سرد شده، گاز برخی از واحدهای پتروشیمی را کم کرده اند که منجر به افت تولید شده است.

وی گفت: امیدواریم با مدیریت وزارت نفت و شرکت گاز، خوراک واحدهای پتروشیمی را قطع نکنند، چون این مسئله به صادرات لطمه می‌زند؛ سال گذشته نیز این اتفاق رخ داد و حدود  ۳۰۰ میلیون دلار از صادرات کم شد فقط به خاطر این که گاز قطع شده بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها