نفت

کامبوج طی قراردادی با شرکت کریس انرژی سنگاپور برای اولین بار از خلیج تایلند نفت تولید می‌کند و امیدوار است حدود ۵۰۰ میلیون دلار در فاز اول درآمد داشته باشد و تولید اولیه آن به ۷۵۰۰ بشکه در روز برسد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که به نظر می‌رسد تقاضای نفت آسیا طی دهه آینده رو به افزایش است، کامبوج از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و اولین نفت خود را تولید می‌کند. کامبوج قصد دارد در یک پروژه مشترک با شرکت کریس انرژی سنگاپور، از میادین خلیج تایلند نفت استخراج کند. این طرح با چندین سال تأخیر انجام می‌شود. 

این خبر توسط نخست وزیر کامبوج در رسانه‌های اجتماعی اعلام  شده است: «ما در آغاز ۲۰۲۱ هدیه بزرگی برای ملت خود داریم. اولین تولید نفت در قلمروی ما. این پروژه منافع بسیاری دارد از جمله افزایش درآمد ملی، منافع اقتصادی ناشی از متنوع کردن صنعت نفت و افزایش ظرفیت در این بخش».

این قرارداد اولین بار در ۲۰۱۷ پیشنهاد شد. در آن زمان شرکت کریس انرژی و دولت کامبوج قراردادی برای توسعه ۳۰۸۳ کیلومتر مربع حوزه خمر در خلیج تایلند که به آن بلوک A هم می‌گویند امضا کردند. دولت کامبوج امیدوار است این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار در فاز اول درآمد داشته باشد و تولید اولیه آن به ۷۵۰۰ بشکه در روز برسد.

شرکت کریس انرژی چندین پروژه اکتشافی، توسعه‌ای و تولیدی در سراسر آسیا، بنگلادش، چین، تایلند، ویتنام و اندونزی دارد. این شرکت امیدوار است فعالیت خود در آسیا را با ۹۵ درصد سهام در بلوک A افزایش دهد. کریس انرژی در ۲۰۱۴ سهام شرکت چورون را در این منطقه به ارزش ۶۵ میلیون دلار خریداری کرد.

کامبوج در حال حاضر سه چهارم نیازهای انرژی خود را با تولید داخل تامین می‌کند که ۴۴ درصد آن را تولید زغال سنگ و ۴۵ درصد را برق آبی تشکیل می دهد. دولت این کشور طرح‌هایی را برای سه برابر کردن تولید زغال سنگ در سال های آینده اعلام کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها