فولاد

هفته گذشته و پس از آن که دولت چین از فولادسازان خود خواست سال ۲۰۲۱ تولید فولاد خود را کاهش دهند قیمت قراردادهای فیوچرز سنگ آهن در چین حدود ۶ درصد افت را مشاهده کرد.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از فولاد ایران، سال ۲۰۲۰ قیمت سنگ آهن شاهد جهش دوبرابری بود و در میان کومودیتی ها بهترین عملکرد را داشت ولی دولت چین از صنعت فولاد خواسته سال ۲۰۲۱ تولید را کاهش دهند تا از کاهش متوسط قیمت سنگ آهن در سال جاری میلادی اطمینان حاصل کند.

قیمت قراردادهای فیوچرز سنگ آهن در بورس دالیان سال ۲۰۲۰ حدود ۳۷.۸ درصد و در دسامبر به تنهایی ۲۱.۵ درصد رشد داشته است.

چین به عنوان بزرگترین تولید ننده فولاد دنیا، سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۱ میلیارد تن فولاد تولید کرد و در بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ حدود ۱۵۰ میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد سالانه خود کاسته است.

کاهش تولید بیشتر می تواند وضعیت عرضه و تقاضای فولاد آن را بهبود بخشد. کنترل منطقی تولید فولاد از حاشیه سود کارخانه ها حمایت می کند و اجازه نمی دهد  افزایش قیمت ها به صنایع زیردست منتقل شود. آخرین قیمت سنگ آهن در بورس دالیان ۱۵۰.۶۵ دلار ثبت شده که پایین ترین قیمت در سه هفته گذشته بوده است.

قابل ذکر است چین قصد دارد تا سال ۲۰۶۰ انتشار گاز کربن را به صفر برساند. این کشور بزرگترین مصرف کننده انرژی دنیا و تولیدکننده گازهای گلخانه ای است و نیمی از زغال سنگ دنیا را استخراج و مصرف می کند و بزرگترین واردکننده نفت و گاز طبیعی نی به شمار می رود. انتقال اقتصاد چین به سمت یک اقتصاد پاک و سبز و عاری از کربن در طی چند دهه می تواند ۵.۵ هزار میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها