• ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
  • کد خبر: 46667
نفت+روسیه

معاون نخست وزیر روسیه، در دیدار با ولادیمیر پوتین گفت افزایش جهانی قیمت نفت باعث می‌شود تولیدکنندگان غیر عضو اوپک پلاس تولید خود را افزایش داده و تعادل بازار را بر هم بزنند.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از خبرگزاری تسنیم، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت این احتمال وجود دارد که تولید نفت تولیدکنندگانی که عضو قرارداد اوپک پلاس نیستند افزایش یابد و باعث بی‌ثباتی بازار جهانی نفت در بحبوحه افزایش قیمت آن و کاهش ذخایر نفتی شود.

وی در دیداری با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ضمن تحسین اقدامات او در حفظ سهم روسیه در بازار جهانی گفت: «افزایش جهانی قیمت نفت باعث می‌شود تولیدکنندگان غیر عضو اوپک پلاس تولید خود را افزایش داده و تعادل بازار را بر هم بزنند».

متوسط قیمت نفت خام برنت از ابتدای سال جاری میلادی ۶۰ دلار در هر بشکه بود و در اولین ساعت روز گذشته ۶۸ دلار در هر بشکه معامله شده است.

روسیه از ماه مه ۲۰۲۰ تا حالا یعنی از زمانی که سطح تولید به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و تعهد به قرارداد اوپک ‌پلاس بسیار پایین آمد، ۸۹۰ هزار بشکه در روز به تولید خود اضافه کرده است.

روسیه در ماه فوریه ۳۸.۵۶  میلیون تن نفت خام و میعانات گازی تولید کرد که برابر با حدود ۱۰.۱ میلیون بشکه در روز است.

روسیه تخمین می زند تقاضای جهانی نفت ۵.۵ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۱ افزایش یابد و انتظار دارد در ۲۰۲۲ به سطح قبل از بحران کرونا بازگردد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین اخبار

پربازدیدترین‌ها

بورس های کالایی جهان

بازار جهانی

آموزش

کلیدواژه ها